Trudności, które może napotykać dziecko w nawiązywaniu relacji rówieśniczych, są złożone. Brak pewności siebie, niska samoocena oraz problemy z komunikacją, zarówno werbalną, jak i niewerbalną, mogą znacząco utrudniać interakcje z rówieśnikami.

Rola temperamentu i osobowości

Na temperament i osobowość dziecka wpływają doświadczenia życiowe, dlatego istotne jest, aby właściwie dbać o jego rozwój. Początkowe fazy życia, w których wspiera się rozwój adaptacyjnych zdolności oraz umiejętności radzenia sobie ze stresem, mogą znacząco wpłynąć na przyszłe relacje z rówieśnikami. Warto zwracać uwagę na indywidualne cechy charakteru dziecka oraz na to, jak wpływają one na jego interakcje z otoczeniem. Wspierając dziecko w odkrywaniu własnych mocnych stron oraz ucząc je radzenia sobie z trudnościami, można wspomóc je w nawiązywaniu pozytywnych relacji rówieśniczych i w budowie pewności siebie. W naszej pracy opieramy się na koncepcji komunikacji sformułowanej przez Marshalla B. Rosenberga, którą on sam nazwał Nonviolent Communication (NVC) albo „językiem serca”, w polskim tłumaczeniu – Porozumienie Bez Przemocy. NVC to metoda komunikacji oparta na empatii i autentyczności. Sprzyja budowaniu relacji społecznych, bazując na szacunku, zrozumieniu i zapobiega przemocy słownej. W ten sposób budujemy wspólnotę szczęśliwą, pełną zaufania, otwartości.

Co oferuje szkoła anglojęzyczna?

Mentis – Szkoła anglojęzyczna w Warszawie oferuje indywidualne podejście o każdego dziecka, które jest dostosowane do specyficznych potrzeb i możliwości uczniów. Współpracujemy przy tym procesie z rodzicami, by zapewnić dziecku wszechstronne wsparcie. W takim środowisku edukacyjnym dzieci mają okazję nawiązywać relacje z rówieśnikami z innych szkół i innych krajów, co dodatkowo poszerza ich horyzonty i pomaga w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych oraz pobudza ciekawość świata i otwarcie na innych. Dodatkowa opieka psychologiczna jest nieoceniona, szczególnie w przypadku, gdy dziecko ma problemy z nawiązywaniem relacji. Spotkania z psychologiem to przestrzeń do rozmowy o własnych emocjach i sposób na radzenie sobie z nimi, co jest kluczowe dla rozwoju dziecka.

Celem każdej szkoły jest widok uśmiechniętych, beztroskich i żartujących dzieci – nawiązujących relacje zarówno ze swoimi nauczycielami, jak i z rówieśnikami. W szkole Mentis staramy się, aby uczniowie mieli szansę wzrastać w atmosferze szacunku, empatii, odkrywania, akceptacji i zrozumienia ich emocji, tak aby dzieci uczyły się rozwiązywania konfliktów i nie obawiały wyrażania siebie. Kluczem do sukcesu, jakim są uśmiechnięte, gotowe do podjęcia dialogu, świadome swoich potrzeb dzieci, w dużej mierze jest podejście kadry pedagogicznej. Nauczyciel empatyczny, otwarty, wyrozumiały, gotowy do rozmowy, potrafiący odczytać potrzeby uczniów i swoje, to uczeń: wysłuchany, zauważony, zaakceptowany. Dzieci chętniej uczą się od osób, które lubią, szanują, którym ufają i czują się przy nich wyjątkowo.

Pobierz bezpłatny ebook

Damian Ściseł

dyrektor szkoły, nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie

Uważa, że słowa Jana Zamoyskiego „Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie” są nadal aktualne, bowiem przyszłość i rozwój Polski oraz Europy są powiązane z rozwojem edukacji w naszej „małej ojczyźnie”.

Praca w szkolnictwie jest jego pasją. Nauczyciel aktywny zawodowo od 2009 roku. Ukończył specjalność nauczycielską na kierunku historia, uzyskując tytuł magistra. Absolwent podyplomowych studiów z wychowania fizycznego oraz zarządzania oświatą.

Rozwija swoje umiejętności w zarządzaniu oświatą na studiach liderów oświaty. Pasjonat „nauczycielki  życia”.  Uważa, że historia ma związek z teraźniejszością. Bazując na wiedzy i doświadczeniu przeszłych pokoleń, podąża za najnowszymi badania nad edukacją. Zgłębia aktualne trendy w szkolnictwie i edukacji, kierunki rozwoju oraz badania nad wynikami nauczania. W swojej pracy uwielbia „zarażać” uczniów chęcią poszukiwania wiedzy i odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

Każdego dnia stawia czoło nowym wyzwaniom. Dostrzega zmiany w podejściu do edukacji i otaczającym nas świecie. Uważa, że kto nie idzie naprzód i stoi w miejscu, cofa się. Jest zwolennikiem „Budzącej się Szkoły” oraz „Całościowego Rozwoju Szkoły”. Oba programy wdraża z sukcesami. Jako zwolennik oceniania kształtującego pragnie, aby uczniowie mieli większy, a co najważniejsze, świadomy wpływ na swoją edukację.

Katarzyna Mont

kierowniczka sekretariatu

Absolwentka Wydziału Zarządzania na kierunku Zarządzanie i Marketing w zakresie zarządzania personelem oraz Absolwentka Wydziału Zarządzania w zakresie zarządzania w turystyce.

Posiada również przygotowanie pedagogiczne. Jest otwarta, komunikatywna, wyrozumiała i bardzo cierpliwa. Z uśmiechem na twarzy pomaga w rozwiązaniu wszelkich problemów. Dobrze radzi sobie w trudnych sytuacjach, które wymagają zachowania zimnej krwi.

Wieloletnia pasjonatka jazdy konnej i piłki ręcznej. Prywatnie szczęśliwa mama Antosia i Lenki.

Agata Kachniarz

nauczycielka matematyki

Ukończyła studia matematyczne z tytułem inżyniera na Politechnice Lubelskiej oraz studia pedagogiczne z tytułem magistra w Wyższej Szkole Bankowej w Warszawie – praca magisterska o tytule: „Nowoczesne metody nauczania, jako sposób wspierania uczniów w radzeniu sobie z trudnościami w uczeniu się matematyki”.

Jest pasjonatką nowoczesnych metod w nauczaniu matematyki. Prowadzi bloga, w którym dzieli się swoim doświadczeniem. Jej zdaniem już małe dzieci uwielbiają uczyć się matematyki – „królowej nauk” – a zadaniem nauczyciela jest rozwijanie tej pasji. Prywatnie to miłośniczka kryminałów oraz wielka fanka Harry’ego Pottera.

Anna Przybylska-Gwizdek

nauczycielka języka niemieckiego

Jest absolwentką Filologii Germańskiej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych, nauczycielką dyplomowaną, a także egzaminatorką maturalną na stałe współpracującą z Centralną Komisją Egzaminacyjną.

Posiada bogate doświadczenie zawodowe. Współpracowała z Instytutem Goethego (certyfikaty) i Austriackim (Projektwoche). Organizowała dni i projekty językowe (e-twinning). Napisała kontynuację programu nauczania dla klas dwujęzycznych. Była opiekunem asystenta z Niemiec w programie Comenius.

Jest osobą komunikatywną, cierpliwą. Bardzo lubi pracę z dziećmi i młodzieżą. Nauczanie języka niemieckiego to dla niej pasja. Wciąż szuka nowych metod pracy, bardzo często bierze udział w szkoleniach i konferencjach metodycznych. Uważa, że w pracy nauczycielki najważniejsze jest indywidualne podejście do ucznia. Dba, aby nauka języka niemieckiego była przyjemnością. W trakcie zajęć wykorzystuje różnorodne gry i zabawy dydaktyczne, ciekawostki o krajach niemieckojęzycznych, projekty oraz filmy niemieckojęzyczne.

Wolny czas spędza z rodziną. Jest mamą chłopca. Uwielbia podróżować, fotografować, oglądać filmy.

Michał Kapłon

wicedyrektor, nauczyciel wychowania fizycznego

Absolwent Akademii Wychowanie Fizycznego w Warszawie. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobył, prowadząc zajęcia sportowe oraz gimnastykę korekcyjną w dwóch warszawskich przedszkolach. Posiada uprawnienia z gimnastyki sportowej, narciarstwa zjazdowego i pływania. Ponadto jest ratownikiem WOPR-u, Żeglarzem Jachtowym PZŻ oraz menedżerem sportu.

Uwielbia spędzać czas na wycieczkach rowerowych oraz na obserwowaniu świata przez obiektyw aparatu. Jego celem jest wykształcenie wśród dzieci odpowiedzialności za swój rozwój oraz potrzeb ustawicznego działania dla zachowania zdrowia, prawidłowego rozwoju fizycznego, sprawności motorycznej i odporności organizmu, poprzez chętne i radosne uczestnictwo w zajęciach z wychowania fizycznego.

Bartosz Karpiński

nauczyciel filozofii z elementami etyki

Magister filozofii, absolwent Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, absolwent Specjalizacji Nauczycielskiej Instytutu Filozofii UW.
Miłośnik filozofii starożytnej wcielający w życie ponadczasowe idee tego okresu – poddający ich aktualność pod ocenę dzieci i młodzieży. Kładzie nacisk na budzenie w dzieciach wrażliwości, podmiotowości, samodzielności myślenia, wiary w samych siebie, śmiałego wyrażania własnego zdania za pomocą logicznej argumentacji.

Nauczyciel Filozofii i Etyki w CXXXVII Liceum Ogólnokształcącym im. Roberta Schumana w Warszawie.

Autor Programu Edukacji Filozoficznej PROMETEUSZ, twórca Projektu PLATONOPOLIS 2044, założyciel Akademii Platońskiej Sp. z o.o., propagator Programu „Philosophy for Children” prof. Matthew Lipmana.

Andrzej Kaszuba

Nauczyciel informatyki

Absolwent Politechniki Warszawskiej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Pasjonat programowania algorytmicznego. Bardzo chętnie dzieli się swoją wiedzą.

Sebastian Pohorecki

nauczyciel akrobatyki

Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie, dyplomowany trener akrobatyki sportowej drugiej klasy, instruktor gimnastyki sportowej, żeglarstwa deskowego i samoobrony, nauczyciel wychowania fizycznego.

Doświadczenie zawodowe zdobywał, pracując w klubie sportowym Avocado Węgrów jako trener akrobatyki. Pracował również w Państwowej Szkole Sztuki Cyrkowej jako nauczyciel akrobatyki i specjalizacji cyrkowej. Uczestniczył w wielu obozach sportowych dla dzieci i młodzieży jako instruktor windsurfingu i opiekun. Dodatkowo może pochwalić się fachem kaskadera filmowego. Obecnie prowadzi zajęcia z akrobatyki sportowej w Family Sport Center oraz w Avocado Move Center Węgrów.

Joanna Jaskulska-Korzan

psycholog, psychoterapeuta

Ukończyła pięcioletnie studia magisterskie na kierunku psychologia oraz Podyplomowe Pedagogiczne Studia Kwalifikacyjne na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie.

Doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując w żłobku, przedszkolu oraz prowadząc indywidualne konsultacje psychologiczne. Obecnie kończy czteroletni kurs psychoterapii w szkole CBT Edu w Warszawie i przygotowuje się do zdania certyfikatu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej.

W gabinecie spotyka się z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi. W swojej pracy bazuje na założeniach porozumienia bez przemocy (NVC) i pozytywnej dyscypliny. Za najważniejsze wartości w swojej pracy uważa: zaufanie, akceptację i szczerą relację. Chętnie podnosi swoje kwalifikacje, biorąc udział w kolejnych szkoleniach.

Prywatnie doświadcza na co dzień wyzwań rodzicielskich, będąc mamą dwóch synów. W wolnym czasie czerpie nowe siły z biegania po lesie, rodzinnych wycieczek i czasu spędzonego z książką oraz przy grach planszowych.

Mateusz Twardowski

nauczyciel języka polskiego i etyki

Uczniów motywuje zasadą: „Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać”.

Jego pasją jest kultura Włoch. Zgłębiał ją, biorąc udział w programie Erasmus i studiując na Uniwersytecie w Pizie oraz pracując w szkole podstawowej w Terrasini na Sycylii. Dzielenie się z uczniami doświadczeniami oraz wiedzą jest dla niego priorytetowe podczas zajęć.

Alicja Tarnowska

nauczycielka języka angielskiego

Alicja gained a Master’s degree in Education: Preschool and Early School Education with Teaching English. She has been a teacher for many years in a number of preschools and schools.

She takes great pleasure in encouraging children to think outside the box and to develop children’s critical thinking skills. She enjoys using creativity to make learning fun, interactive and memorable.

Honorata Markiewicz

nauczycielka techniki

Ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogicznym: profilaktyka społeczna i resocjalizacja oraz magisterskie: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Pracując, pogłębiała swoją wiedzę na studiach podyplomowych z: pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, zarządzania oświatą, wychowania fizycznego, oligofrenopedagogiki z terapią oraz techniki z plastyką.

Swoje doświadczenie zdobywała podczas pracy w przedszkolu na stanowisku nauczycielki, a następnie kierowniczki placówki. Od 10 lat jest wychowawczynią i nauczycielem wspomagającym dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Jej mottem są słowa Janusza Korczaka „Dzieci rodzą się ze skrzydłami. Nauczyciele pomagają im je rozwinąć”. Praca z dziećmi pozwala jej spojrzeć na świat pod innym kątem, uczy cierpliwości i wychodzenia poza ramy. Podchodzi indywidualnie do każdego ucznia i pracuje w oparciu o jego mocne strony.

Po pracy, podczas treningów karate i gry w piłkę nożną, ładuje baterie na kolejny dzień. W lecie można ją spotkać na górskich szlakach. Zima to zawsze wybór pomiędzy nartami i deską, a kolejnym zakątkiem Azji.

Marta Włosek

nauczycielka świetlicy

Studiowała pedagogikę i edukację artystyczną w zakresie sztuk plastycznych na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyła także szkołę muzyczną I stopnia w klasie fortepianu. Praktykowała teatr w Studiu Pantomimy oraz w studenckim Teatrze Widzenie.

Doświadczenia zawodowe zdobywała, pracując z dziećmi w szkołach, podczas kolonii, w centrum kultury, świetlicach środowiskowych oraz ośrodkach wsparcia dla dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną i chorujących psychicznie. Hołduje zasadzie, że „wychowywać to znaczy być obok”.

Anna Fusiara

koordynatorka zespołu anglistów, nauczycielka języka angielskiego

Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego i posiada wieloletnie doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego. Już podczas studiów pracowała z małymi dziećmi, ucząc w przedszkolach, by następnie podjąć się ciekawego wyzwania, jakim jest nauka bardzo najmłodszych, nawet niespełna rocznych, ”studentów” Metodą Helen Doron. Ma duże doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego w szkole podstawowej oraz w gimnazjum. Wielokrotnie przygotowywała swoich uczniów do egzaminów Cambridge English.

Praca z dziećmi i młodzieżą sprawia jej ogromną przyjemność. Za najważniejszy cel w pracy z młodymi ludźmi uważa dzielenie się z nimi swoją pasją i radością ze wspólnej nauki. Stara się pokazywać swoim uczniom, jak wiele zależy od nich samych. Wierzy głęboko w indywidualny rozwój każdego dziecka. Chińskie przysłowie: „Teachers open the door but you must enter by yourself” stanowi motto jej pracy.

Lubi dobrą muzykę. W wolnym czasie „pochłania” książki. Uwielbia też góry i piesze wędrówki.

Magdalena Łukasińska

nauczycielka matematyki

Ukończyła studia matematyczne na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz studia pedagogiczne w warszawskiej Wyższej Szkole Humanistycznej im. Bolesława Prusa.

Nauczycielka z powołania. Uwielbia odkrywać i pielęgnować zdolności matematyczne uczniów. Wesoła i charyzmatyczna, a kiedy potrzeba, stanowcza.

Uwielbia spędzać czas wśród natury, np. na Mazurach. Lubi też przygody związane z offroadem.

Justyna Sikora-Janicka

nauczycielka języka angielskiego

I have graduated from universities in Poland with a M.Ed. degree (Specialisation in KS1) and a M.A. degree in English Philology (Specialisation in Methodology of Teaching English). In addition, a part of my studies was taken in Belgium.

As a qualified international teacher, I have been teaching children of varying nationalities and cultures. In addition, I have the knowledge of the British National Curriculum and the Early Years Foundation Stage, since during the last years I was teaching at the British International Schools.

My teaching philosophy is based on the development of every child, through building its self-confidence and self-esteem. I believe that children learn through first hand experiences and stimulating environments, which make the learning personal and relevant to the child. I have high but realistic expectations of every pupil, to enable them to reach their full potential and behave in an acceptable manner.

I place a huge importance on providing learning experiences that build upon the pupil’s prior knowledge.

Marta Bańkowska-Skoczeń

współwłaścicielka, członkini zarządu Fundacji na Rzecz Wspierania Wszechstronnego Rozwoju Dzieci i Młodzieży „Naprawdę warto”

Współzałożycielka Szkoły Mentis, związana z edukacją dzieci i młodzieży od 2004 roku. Doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując w działach finansowo-księgowych w firmach polskich i zagranicznych oraz jako kadra zarządzająca polskich przedsiębiorstw z branży edukacyjnej.

Jej inspiracją są Marshall Rosenberg, twórca Porozumienia bez Przemocy oraz sir Ken Robinson, brytyjski pisarz, mówca i doradca, lider w dziedzinie rozwoju kreatywności, innowacyjności i zasobów ludzkich.

Jest absolwentką Psychologii na Uniwersytecie SWPS, Matematyki Stosowanej na Uniwersytecie Gdańskim, NEOMA Business School w Ruen we Francji oraz Akademii Trenerów Mentalnych Jakuba B. Bączka, nieustannie na drodze osobistego rozwoju.

Prywatnie szczęśliwa mama trzech córek, w wolnym czasie realizuje się jako aktorka Teatru Precedens 11, poetka, uwielbia aktywne formy wypoczynku, slowjogging, jogę i taniec.

Anna Dąbrowska

współwłaścicielka, członkini zarządu Fundacji na Rzecz Wspierania Wszechstronnego Rozwoju Dzieci i Młodzieży „Naprawdę warto”

Jest współzałożycielką Szkoły Mentis. Związana z edukacją dzieci i młodzieży od 2004 r., kiedy to współtworzyła  Polsko-Angielskie Przedszkola „W Stumilowym Lesie”, a następnie szkoły Mentis.

Jej celem jest tworzenie środowiska, w którym Dzieci i Młodzież spędzają czas twórczo, ambitnie i aktywnie, czują się dobrze i bezpiecznie, uczą się, realizują swoje pasje, wszechstronnie się rozwijają, gdyż każdy obszar rozwoju młodego człowieka jest ważny: edukacyjny, emocjonalny, społeczny, kulturalny, fizyczny. Jest pasjonatką rozwoju osobistego od najmłodszych lat i rozwijania w uczniach kompetencji takich jak samodzielność w myśleniu i działaniu, umiejętność podejmowania decyzji, empatia, poczucie własnej wartości, chęć do nauki i rozwoju przez całe życie.

Tworzenie takiej przestrzeni do rozwoju jest możliwe dzięki całemu zespołowi wspaniałych ludzi: kadrze pedagogicznej i administracyjnej, którzy na co dzień tworzą codzienne życie szkoły Mentis.

Praca z Dziećmi jest ciągłą inspiracją i przygodą, od Dzieci wielu rzeczy się uczymy i każdego dnia nieustannie coś w relacjach z nimi zaskakuje nas i zachwyca.

Jest absolwentką Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, studiów podyplomowych na Akademii Wychowania Fizycznego  w Warszawie oraz Uniwersytetu SWPS a także Erickson College International The Art & Science of Coaching. Posiada kwalifikacje pedagogiczne, które zdobyła w Instytucie Doskonalenia Kadr Pedagogicznych.

Ponieważ nauka i rozwój są jej pasją, nieustannie kontynuuje edukację, uczestnicząc w wielu szkoleniach i warsztatach z zakresu edukacji, rozwoju osobistego i zarządzania.

Kocha żyć świadomie, aktywnie, odważnie i w zgodzie ze sobą…

Uwielbia spędzać czas z rodziną, ze wspólnych chwil czerpie radość, energię i motywację do pracy.

Monika Łękawska

nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej

Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej Związku Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie na kierunkach pedagogika przedszkolna, pedagogika wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku nauczanie języka polskiego.

Doświadczenie zdobywała na stanowiskach nauczycielki klas 1-3, wychowawczyni świetlicy, terapeutki pedagogicznej w szkołach publicznych, społecznych i niepublicznych.

Nieprzerwanie podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w kursach i szkoleniach dotyczących porozumienia bez przemocy, oceniania kształtującego i nowoczesnej edukacji. W najbliższym czasie planuje podjąć studia na kierunku bibliotekoznawstwa, ze względu na swoje zainteresowanie literaturą dziecięcą i sposobami na edukację poprzez dzieła literackie.

W pracy z dziećmi stara się rozbudzać ich ciekawość, towarzyszy i wspomaga w samodzielnym dążeniu do zdobywania wiedzy. Kształtuje wewnętrzną motywację uczniów i uczennic poprzez współdziałanie, uznanie nawet najmniejszych starań i sukcesów, stawianie wyzwań dostosowanych do możliwości.

Prywatnie mama dwóch chłopców, opiekunka dwóch kotów i psa, miłośniczka jeździectwa, entuzjastka podróży kamperem.

Natalia Bigus-Franczuk

nauczycielka języka angielskiego

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego wydziału pedagogicznego. Ukończyła wiele kursów języka angielskiego, zdając egzaminy dające certyfikaty First Certificate In English oraz Certificate In Advanced English. Od 2013 pracuje jako egzaminatorka Cambridge Young Learners English.

Ma bogate i wieloletnie doświadczenie jako nauczycielka języka angielskiego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz w przedszkolu. Od 20 lat pracuje również w szkołach językowych. W roku 2009 otrzymała nagrodę dyrektorską jako pracownica Społecznego Towarzystwa Oświatowego.

W swojej pracy na pierwszym miejscu stawia dobro dziecka. Dba o przyjazną atmosferę w trakcie zajęć. Wierzy, że dzięki kreatywności i pracy można odnaleźć rozwiązanie każdego problemu.

Małgorzata Krzysiak

nauczycielka języka polskiego i historii

Absolwentka Akademii Świętokrzyskiej. Nauczyciel dyplomowany. Egzaminator CKE.

Humanistka z wykształcenia i zamiłowania. W pracy najważniejsze są dla niej indywidualne podejście do dziecka i aktywizowanie go w zdobywaniu wiedzy. Nieustannie szuka nieszablonowych pomysłów na lekcje. Zwolenniczka edukacji interdyscyplinarnej.

Prywatnie mama dwojga nastolatków. Pasjonatka filmu i muzyki rockowej oraz literatury fantasy.

Anna Zawada

nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej

Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku pedagogika (specjalność: pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna). Ukończyła również studia licencjackie na kierunku filologia angielska. Absolwentka Autorskiej Szkoły Muzyki Rozrywkowej i Jazzu im. Krzysztofa Komedy w Warszawie w klasie wokalu.

Instruktorka rytmiki oraz tańca. Animatorka zabaw dla dzieci. Doświadczenie zdobywała, pracując jako nauczycielka w szkołach językowych, podstawowych, ponadpodstawowych, przedszkolach, a także podczas obozów dla dzieci, kolonii i eventów.

Swoje muzyczne zdolności wykorzystuje w codziennej pracy z uczniami i uczennicami, bowiem według niej, „muzyka łagodzi obyczaje”. W swojej pracy nastawiona jest na nauczenie dzieci aktywnego uczestnictwa w otaczającym go świecie oraz rozwoju ich twórczej osobowości.

Stale wzbogaca swoje doświadczenie i umiejętności, uczestnicząc w wielu warsztatach i szkoleniach. Wyznaje zasadę, że „nie ma niegrzecznych dzieci – są tylko takie, którym skończyło się paliwo, czyli energia niezbędna do radzenia sobie z rozmaitymi bodźcami”.

Anna Dobijańska

nauczycielka wspomagająca

Absolwentka studiów magisterskich w Wyższej Szkole Humanistycznej Pedagogium na kierunku wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna z dramą i teatrem. Ukończyła również studia licencjackie na kierunku kulturoznawstwo oraz studia podyplomowe na kierunku pedagogika specjalna, diagnoza i terapia pedagogiczna.

Stale podnosi swoje kwalifikacje i zdobywa wiedzę podczas wielu szkoleń i kursów. W swojej pracy lubi wykorzystywać nowe technologie i szukać innowacyjnych metod tak, aby jak najlepiej rozumieć i wspierać rozwój swoich uczniów.

Przez wiele lat pracowała jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w szkołach niepublicznych, oraz publicznych.

Bardzo ważne są dla niej wartości takie jak prawda, dobro, tolerancja i wzajemny szacunek. Na tym opiera też relacje z dziećmi. Ceni sobie poczucie humoru i z uśmiechem kroczy przez życie.

W wolnym czasie uwielbia podróżować i aktywnie spędzać czas.

Aleksandra Świtalska

nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej

Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie na kierunku edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Specjalistka w zakresie terapii pedagogicznej i wspomagania rozwoju dziecka. Posiada tytuł magistra z edukacji międzykulturowej. Jest nauczycielem mianowanym.

Doświadczenie zdobywała zarówno w niepublicznej, jak i publicznej szkole, jako nauczycielka w klasach 0-III oraz podczas pracy terapeutycznej z dziećmi.

Stale podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w szkoleniach i kursach dotyczących nowych metod pracy.

Podczas pracy z dziećmi stawia na aktywne metody nauczania i zaangażowanie uczniów w proces zdobywania wiedzy.

Magdalena Pysiewicz

nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i nauczycielka wspomagająca

Ukończyła studia licencjackie z pedagogiki na kierunku: edukacja wczesnoszkolna z edukacją włączającą, studia magisterskie z zakresu terapii pedagogicznej oraz studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej.

Nieustannie poszerza swoją wiedzę i umiejętności kształcenia, aby skutecznie wspierać uczniów zarówno wybitnie zdolnych, jak i mających trudności w uczeniu się. Zdobywa nowe kompetencje w zakresie metod mających zastosowanie w edukacji oraz terapii pedagogicznej.

Stawia na wspieranie uczniów w procesie kształcenia oraz przekazywanie narzędzi potrzebnych do zdobywania wiedzy, jednocześnie pozostawiając przestrzeń do samodzielnego działania. Stara się, aby jej zajęcia były nieszablonowe i tym samym interesujące. Lubi stawiać dzieci w roli eksperta i badacza, dając tym samym uczniom poczucie odpowiedzialności za proces samokształcenia. Ma doświadczenie w pracy w programie IB Primary Years (PYP).

Bycie wychowawczynią jest dla niej bardzo ważną i odpowiedzialną rolą. Stara się być dla dzieci wsparciem, służyć radą i pomocą. W klasie buduje relację pełną zrozumienia i wzajemnego szacunku. Jest zwolenniczką oceniania kształtującego oraz porozumienia bez przemocy.

Aleksandra Granica-Bieranowska

psycholog szkolny

Jest psychologiem, psychotraumatologiem oraz psychoterapeutą psychoanalitycznym.

Ukończyła studia psychologiczne na UKSW w Warszawie, studia podyplomowe z diagnozy klinicznej na Uniwersytecie SWPS w Warszawie oraz pięcioletnie szkolenie w zakresie pracy z traumą w Pomorskim Centrum Psychotraumatologii oraz Monachijskim Instytucie Psychoterapii Zintegrowanej. Aktualnie jest na 4. roku szkolenia w Polskim Towarzystwie Psychoterapii Psychoanalitycznej. W tym roku uczestniczy w projekcie naukowym obserwacji niemowląt, którego celem jest badanie głębokiego rozumienia stanów ludzkiego umysłu.

Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w placówkach oświatowych – przedszkolach, szkołach podstawowych i liceach oraz poradni psychologiczno-pedagogicznej jako diagnosta, interwent kryzysowy oraz psychoterapeuta. Pracuje w gabinecie prywatnym.

W pracy psychologa szkolnego ceni sobie otwartą rozmowę i towarzyszenie dzieciom w lepszym rozumieniu ich wewnętrznych przeżyć i adekwatnym komunikowaniu ich na zewnątrz.

Radosław Seredyński

nauczyciel wspomagający

Absolwent studiów magisterskich Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Warszawie na kierunku pedagogika socjalna i resocjalizacyjna oraz studiów podyplomowych na kierunku diagnoza, terapia i edukacja osób z autyzmem.

Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Uczestnik wielu kursów i szkoleń dotyczących pracy z uczniami z zespołem Aspergera, niedostosowaniem społecznym i autyzmem.

W pracy z uczniem buduje przyjazną atmosferę opartą na szacunku i szczerości oraz podążaniu za jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Jest szczęśliwym mężem, własne dziecko wychowuje w poczuciu akceptacji, miłości i zrozumienia. Interesuje się teatrem, koszykówką i psychologią.

Neil Thomas

native speaker

Neil grew up in a small market town in Mid-Wales, where he went to school till he was eighteen. He was not suited to school. Later he attended drama school in Cardiff and completed a three year actor training. He left the academy early to work in Theatre-in-Education, where he remained for two years. He then went on to work in television and commercial theatre productions.

He left the acting profession to start a family and took up teaching after getting married in Switzerland. Whilst living in Switzerland, he taught English as an additional language, worked as a postman, sold shoes, had a family, went to university and got a couple of degrees, coached rugby to kids, and later became head coach of Lucerne Rugby Club. He also counsels people who have problems with addiction.

A few years ago now, he left Switzerland to live in the Czech Republic to do field research to complete his post-graduate degree. Whilst living in Brno he produced and directed his own professional theatre productions. He also spent a couple of years in Brno working in an IT Help Desk environment, which is where he met his partner, and became part of a community of anthropologists.

Now he is enjoying teaching in Warsaw and looks forward to seeing a book chapter he wrote published, a play put on stage, and producing and directing theatre in English here. When he has some spare time, he likes swimming, practices yoga, and writes.

Jolanta Makar

nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, logopedka

Absolwentka studiów magisterskich na Uniwersytecie w Białymstoku na kierunku edukacja elementarna oraz Podyplomowego Studium Logopedycznego na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Z pasji do bezpiecznej pracy również absolwentka podyplomowych studiów z zarządzania BHP w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Aktywna zawodowo od 2009 roku. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje na licznych kursach i szkoleniach.

Doświadczenie zdobywała w warszawskich placówkach edukacyjnych, wykorzystując ulubione, aktywizujące uczniów metody pracy.

Fanka projektu „Budząca się Szkoła”. Na każde dziecko patrzy indywidualnie i holistycznie, wspierając jego rozwój emocjonalny i społeczny.

Nauczycielka z pasją do medycyny i motoryzacji.

Maciej Poniatowski

nauczyciel języka angielskiego

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Studiował edukację wczesnoszkolną z językiem angielskim. Doświadczenie zdobywał, ucząc w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, także w Azji – Chinach, Tajlandii, Wietnamie.

Jako nauczyciel stawia na nowoczesne sposoby nauczania. Dba o przyjazną atmosferę zajęć.

Wolne chwile spędza, jeżdżąc na rowerze, spacerując lub gotując.

Grzegorz Adaszewski

nauczyciel informatyki, trener shogi

Pedagog specjalny, nauczyciel informatyki, instruktor szachowy Polskiego Związku Szachowego, trener shogi posiadający stopień 1 kyu. Jest autorem książki „Szachy japońskie – shogi – odkryj ich tajemnice. Poradnik metodyczny”. Brązowy medalista Mistrzostw Polski w Shogi.

Joanna Gołaszewska

nauczycielka języka angielskiego

Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku Filologia Angielska, zdobywając podstawy merytoryczne oraz praktyczne, które teraz wykorzystuje w codziennej pracy z dziećmi. Dzięki licznym szkoleniom stale doskonali swoje umiejętności, aby oferować swoim uczniom najwyższą jakość nauczania.

Dba, aby uczniowie rozwijali kompetencje komunikacyjne, poznawali kulturę krajów anglojęzycznych oraz zdobywali pewność siebie w mówieniu po angielsku.

Jako wychowawczyni z zaangażowaniem wspiera ich w pokonywaniu codziennych wyzwań szkolnych i życiowych. W swojej pracy stawia na indywidualne podejście, budowanie relacji opartej na zaufaniu oraz rozwijaniu ciekawości świata.

Prywatnie jest mamą dwóch pełnych energii chłopców. Uwielbia Paryż, relaks nad jeziorem, najlepiej z książką w dłoni. Z przyjemnością chodzi na koncerty.

Eliza Żyłka

psycholog szkolny

Ukończyła pięcioletnie studia psychologiczne na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja: psychoterapia i psychologia organizacji i pracy) oraz podyplomowe studia z przygotowania pedagogicznego. Certyfikowany trener TUS, praktyk dialogu motywującego oraz komunikacji bez przemocy.

Zdobywanie doświadczenia zawodowego zaczęła od pracy w działach HR i rekrutacji, prowadząc selekcję i dobór odpowiednich kandydatów do pracy na różne stanowiska, umiejętnie wykorzystując przy tym wiedzę o zasobach ludzkich.

Od lat z ogromną pasją pracuje z dziećmi i młodzieżą, empatycznie odkrywa ich potrzeby, jednocześnie zarażając uśmiechem i pozytywną energią. Prowadzi konsultacje z rodzicami, które są oparte na szacunku i zrozumieniu. Udziela wsparcia nauczycielom i wychowawcom.

Prywatnie uwielbia spędzać czas z rodziną. Jest miłośniczką literatury skandynawskiej, muzyki i aktywnego wypoczynku.

Dorota Chotomska

nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na kierunku edukacja wczesnoszkolna. Uzyskała tytuł magistra pedagogiki specjalnej, specjalizując się w edukacji włączającej i integracyjnej.

Podczas pracy z uczniami szczególną wagę przywiązuje do budowania relacji opartych na zaufaniu i wzajemnym szacunku. Stara się rozbudzać w dzieciach ciekawość świata, a także rozwijać motywację do działania.

Z entuzjazmem wprowadza do swojej pracy nowoczesne technologie i metody aktywizujące, które pomagają uczniom odkrywać ich potencjał. Zawsze otwarta na nowe wyzwania, z pasją dąży do tego, by każdy dzień w szkole był dla jej podopiecznych inspirującym doświadczeniem.

Poza pracą z uczniami realizuje się kreatywnie, rozwijając swoją działalność online – od kilku lat tworzy różnorodne materiały dydaktyczne dla nauczycieli. Wolne chwile spędza aktywnie, jeżdżąc na rowerze, biegając oraz zanurzając się w lekturze ulubionych książek.

Bartłomiej Marek

nauczyciel języka angielskiego

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz SWPS ze specjalizacją pedagogiczną oraz tłumaczeniową. Posiada kompetencje w zakresie nauczania języka angielskiego oraz hiszpańskiego. Pasjonat lingwistyki stosowanej i międzykulturowości. Stosując innowacyjne i kreatywne metody i techniki pracy, zachęca swoich uczniów do eksploracji języków obcych nie tylko jako narzędzi komunikacji, ale również niezbędnych elementów wielokulturowej rzeczywistości.

Nauczyciel, wychowawca i tutor z 15-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi w wieku szkolnym, młodzieżą oraz dorosłymi.  Jako wieloletni egzaminator CKE, specjalizuje się w przygotowaniu uczniów do egzaminów językowych w tym do E8 i matury.

Z zaangażowaniem łączy swoje pasje z obowiązkami zawodowymi poprzez koordynowanie projektów międzynarodowych takich jak Erasmus+ (wcześniej Comenius) oraz e-Twinning.

Prywatnie szczęśliwy mąż i ojciec dwóch synów. Entuzjasta sportu oraz aktywnego stylu życia, gitarzysta amator i miłośnik podróży.

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej infomacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalanie na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuję” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Close