fbpx

Mamy już rok 2020 – jest to wyjątkowo piękna data – liczba pełna, „okrągła”, a na dodatek jest to rok przestępny. Jaki „On” będzie? – ten „Nowy”, który do nas sam przychodzi, niezależnie czy oczekiwany, czy nieproszony, wszak całkowicie „nowy” i nieznany.

Zapewne większość z nas pytała w myślach samych siebie – co nas czeka w tym roku. To pytanie szczególnie wybrzmiało w jego przeddzień – w dniu 31.12.2019 – kiedy zegar miarowo odliczał brakujące godziny i minuty do otwarcia nowego rozdziału nie napisanej jeszcze historii naszego życia. Zapewne o godzinie 00.00 wspólnie wiwatowaliśmy. Wtedy na pierwszej stronie kolejnego tomu naszego życia, składaliśmy sobie ciepłe, serdeczne życzenia. I był to piękny i dobry wstęp do naszego pamiętnika.

Na stronie kolejnej, zgodnie z utartym zwyczajem – tradycją – lub naukowo mówiąc zgodnie z rytuałem – pisaliśmy w myślach, lub stosunkowo rzadziej na papierze – szczere i poważne noworoczne postanowienia i plany. „Większość z nas ustaliła jakieś granice tego, co możemy i czego nie możemy mieć, co możemy, a czego nie możemy zrobić, czym możemy i czym nie możemy być”.

Zapewne dużo sobie po tym Nowym Roku obiecywaliśmy. Czy aby na pewno dużo za dużo? A może najzwyczajniej w świecie o wiele za mało??. „Przyszłość nie narzuca nam żadnych ograniczeń. Sami stawiamy bariery swoim ambicjom, celom, marzeniom”.

Teraz jest już trzecia dekada stycznia – „przyszedł czas” zamykania wstępu i przechodzenia do pisania kolejnego rozdziału naszego życia. Jest to dobry czas na konfrontację planów z rzeczywistością, czas przyjrzenia się jak w praktyce mają się sprawy z naszymi marzeniami i postanowieniami. Czy poszliśmy o krok do przodu w strefę nowego, nieznanego ryzyka? Czy może „postąpiliśmy” dwa kroki wstecz cofając się w strefę komfortu, wracając do starych przyzwyczajeń, usprawiedliwień i zwykłych wymówek? Dobrze jest określić teraz to, od czego wychodzimy i w którą stronę zmierzamy, jak mamy zamiar osiągnąć ostateczny cel.

Czy chcemy wytrwale pracować nad spełnianiem marzeń naszego serca, czy raczej oddajemy kierownicę naszego życia z dziecinnym oczekiwaniem, aby „ślepy los” sam z siebie będzie nam sprzyjał?

Zobaczmy zatem, na ile nasze obecne działanie jest logiczne i spójne z naszymi celami. Można łatwo zweryfikować spójność przekonań z oczekiwaniami. Któż bowiem z nas bezmyślnie wsiada na statek, samolot lub do pociągu bez sprawdzania zgodności kierunku z planami licząc na to, że pojazd sam nas zawiezie do „wysp szczęśliwych”.

W kwestii planowania i osiągania celów osobistych i zawodowych często nie wykazujemy wystarczająco dużo zdrowego rozsądku, ani oznak logicznego myślenia. Porzucamy kierownicę własnego życia przypadkowi. Dlaczego tak jest, że w naszych najważniejszych sprawach mamy bierną postawę?

Otóż wszyscy ludzie najwięcej uczą się przez modelowanie, czyli odtwarzaniem w praktyce takich postaw jakie mieli nasi rodzice lub osoby najbardziej dla znaczące. Dobre zarządzanie sobą opiera się na zwiększaniu własnej samoświadomości. Chcąc w pełni odpowiadać za siebie powróćmy do „korzeni”- zajrzyjmy w głąb pamięci, z jakich przekonań wychodzimy, na ile są one logiczne i budujące, a na ile naiwne i blokujące.

Zastanówmy się czy postawy i motywacje naszych bliskich były zadaniowe, czy lękowe. Czy nasi rodzice własnym przykładem uczyli nas odwagi i dążenia do radzenia sobie z trudnościami i porażkami, czy może nauczyli nas lęku i komfortu unikania wyzwań, omijania trudności, porażek i problemów. Czy będąc dziećmi mieliśmy w zwyczaju krytykować i skarżyć oczekując, aby ktoś za nas rozwiązywał nasze sprawy. Można to zweryfikować przyglądając się swojej postawie do własnych dzieci. Czy jest ona odważna i zadaniowa, czy ochronno – lękowa wyręczająca ich z zadań i odpowiedzialności.

Małe dzieci przechodzą przez taki etap w rozwoju, kiedy święcie wierzą w Mikołaja, który jest od tego, aby spełniać każdemu marzenia i życzenia – wystarczy być grzecznym/czyli biernym i uległym/. Osoby dorosłe mierzą się z prostym faktem, że w praktyce Mikołaj nie istnieje, że za spełnieniem ludzkich pragnień i marzeń zawsze stoi czyjeś serce, rozum i ręce.

Nie wszyscy chcą przyjąć tą oczywistość. Duża część osób dorosłych konserwuje myślenie naiwne, życzeniowe biernie oczekując „manny z nieba”. Tak powstają postawy krytyczno – roszczeniowe. Na szczęście istnieje skuteczny sposób na to, jak wypracować wyższe standardy myślenia i działania. Trzeba przejąć pełną odpowiedzialność za siebie i za swój los. To jest pierwszy i najważniejszy z siedmiu zdrowych nawyków dookreślonych przez Stefana Cowey’a.

A mianowicie brzmi on tak: nr 1. bądź kowalem swojego losu – weź kierownicę swojego życia w swoje ręce. Bądź odpowiedzialny za swoje wybory i za ich konsekwencje. Oczywiście, zgadza się, że są też zdarzenia od nas całkowicie niezależne. Nie mamy wpływu na to, czy pada deszcz, ale w 100% odpowiadamy za to, czy weźmiemy parasol, czy wrócimy w mokrych ubraniach.

W konsekwencji podejmowania odpowiedzialności za siebie będziemy uczyć swoje dzieci takich logicznych działań, które prowadzą do osiągania zakładanych celów. Pamiętajmy przy tym, że nasze dzieci tylko w 5-ciu % uczą się tego, co od nas słyszą, a aż w 85 % tego, co u nas widzą. Mamy możliwość nauczenia ich odwagi poprzez przekraczanie własnych stref komfortu i celowe podejmowanie się realizacji spełniania swoich największych marzeń przez realizację odpowiednio do nich dobranych postanowień. Bycie w pełni odpowiedzialnym – to bycie kowalem swojego losu.

Wanda Taracha, psycholog w Polsko – Angielskiej Szkole Podstawowej Mentis


*cytaty z książki „To będzie najlepszy rok Twojego życia”- Debbie Ford – wspaniałej motywatorki i trenera rozwoju osobistego.

Kids photo created by rawpixel.com – www.freepik.com

 
  • Zapisz się na newsletter

    Jeśli chcesz otrzymywać więcej ciekawych i wartościowych materiałów, zapisz się na Newsletter!
  • Damian Ściseł

    Dyrektor szkoły, nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie.

    „Takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie”. Słowa Jana Zamoyskiego są równie aktualne dzisiaj. Nasza przyszłość i rozwój Polski oraz Europy są powiązane z rozwojem edukacji w naszej „małej ojczyźnie”. Praca w szkolnictwie jest jego pasją.  Aktywny zawodowo nauczyciel od 2009 roku. Ukończył specjalność nauczycielską na kierunku historia uzyskując tytuł magistra. Podyplomowo absolwent studiów z wychowania fizycznego oraz zarządzania oświatą. Rozwija swoje umiejętności w zarządzaniu oświatą na studiach „liderów  oświaty”. Pasjonat „nauczycielki  życia”.  Historia ma związek z teraźniejszością. Bazując na wiedzy i doświadczeniu przeszłych pokoleń interesują go najnowsze badania nad edukacją.  Zgłębia nowe trendy w szkolnictwie i edukacji, kierunki rozwoju oraz badania nad wynikami nauczania. W swojej pracy uwielbia „zarażać” uczniów poszukiwaniem wiedzy, odpowiedzi na pytania. Historia jest nauką życia mówili starożytni, a bez poznania przeszłości ciężko zrozumieć teraźniejszość i odnaleźć się w przyszłości. Przyszłość stawia przed nami nowe wyzwania, zmienia się edukacja, zmienia się świat wokół nas. Kto nie idzie na przód i stoi w miejscu – cofa się. Nasza szkoła bierze udział w programach „budzącej się szkoły” oraz „Całościowego Rozwoju Szkoły”. Zmieniamy edukację czerpiąc wzorce od najlepszych, bazując na wynikach badań nad edukacją. Od kilku lat wdrażamy ocenianie kształtujące, aby nasi wychowankowie mieli większy, a co najważniejsze świadomy wpływ na swoją edukację.

    Katarzyna Mont

    Sekretariat szkoły Mentis przy ul. Piwoniowej 18

    Absolwentka Wydziału Zarządzania na kierunku Zarządzanie i Marketing w zakresie zarządzanie personelem oraz Absolwentka Wydziału Zarządzania w zakresie Zarządzanie w turystyce.
    Posiada również przygotowanie pedagogiczne.

    Jest otwarta, komunikatywna i bardzo cierpliwa. Codziennie na jej twarzy pojawia się szczery uśmiech. Chętnie pomaga innym kiedy potrzebują wsparcia.Dobrze radzi sobie w trudnych sytuacjach, które wymagają zachowania zimnej krwi. Jest wyrozumiała i opiekuńcza.

    Wieloletnia pasjonatka jazdy konnej i piłki ręcznej.
    Prywatnie szczęśliwa mama Antosia i Lenki

    Grzegorz Dominiak

    Nauczyciel geografii

    Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Geografii i Studiów Regionalnych. Jego specjalnością jest geografia fizyczna, a w szczególności meteorologia i hydrologia.
    Jego pasją są podróże po Polsce i świecie. W każdej wolnej chwili chciałby zobaczyć nowy kawałek naszej Ziemi, choć jest jedno miejsce, w które może wracać wielokrotnie – to Tatry Polskie.
    Jego drugą pasją jest sport, a w szczególności piłka nożna. Po pracy w szkole koszulę zamienia na dres i staje się trenerem w akademii piłkarskiej specjalizującej się w szkoleniu młodzieży.

    Edmund Dudek

    Nauczyciel plastyki

    Ukończył ASP w Warszawie. Pracuje jako projektant graficzny w dziedzinie projektowania książek, czasopism, ilustracji, plakatów. Współpracował przy wielu kampaniach reklamowych /KFC, Procter&Gamble, Lenor, Łaciate/.

    Przez pięć lat nauczyciel projektowania w Liceum Plastycznym. Od sześciu lat prowadzi własną Szkołę Rysunku i Malarstwa na Jabłoni w Choszczówce. Jest redaktorem graficznym gazety Nasza Choszczówka, autorem rubryki satyrycznej Okiem Dudka. Współorganizuje koncerty Przystanku Choszczówka. Hobby: gra na gitarze i pisanie scenariuszy filmowych. Ma syna i córkę.

    Agata Kachniarz

    Nauczyciel matematyki

    Ukończyła studia matematyczne z tytułem inżyniera na Politechnice Lubelskiej oraz studia pedagogiczne z tytułem magistra na Wyższej Szkole Bankowej w Warszawie – praca magisterska o tytule: „Nowoczesne metody nauczania, jako sposób wspierania uczniów w radzeniu sobie z trudnościami w uczeniu się matematyki”.
    Pani Agata jest pasjonatką nowoczesnych metod w nauczaniu matematyki, a także prowadzi bloga, w którym dzieli się swoimi metodami z innymi nauczycielami. Jej zdaniem dzieci od początku uwielbiają uczyć się matematyki, a zadaniem nauczyciela jest wspieranie uczniów w pogłębianiu pasji do Królowej Nauk.
    Prywatnie miłośniczka kryminałów oraz wielka fanka Harry’ego Pottera.

    Anna Przybylska-Gwizdek

    Nauczyciel języka niemieckiego

    Jako nauczycielka języka niemieckiego pracuje od 2004 roku, jest absolwentką Filologii Germańskiej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych, nauczycielem dyplomowanym, a także egzaminatorem maturalnym i gimnazjalnym na stałe współpracującym z Centralną Komisją Egzaminacyjną. Uczyła w warszawskich liceach, gimnazjach, podstawówkach państwowych i prywatnych

    W czasie tych wielu lat pracy jako nauczycielka j. niemieckiego aktywnie uczestniczyła w życiu szkoły: współpracowała z Instytutem Goethego (certyfikaty) i Austriackim (Projektwoche),  organizowała dni językowe w szkole, projekty językowe (e-twinning), napisała kontynuacje programu nauczania dla klasy dwujęzycznej, była opiekunem asystenta z Niemiec w programie Comenius, przygotowała uczniów do konkursów i certyfikatów w Instytucie Goethego.

    Jest osoba komunikatywną, cierpliwą i bardzo lubi pracę z dziećmi i młodzieżą. Nauczanie języka niemieckiego  to dla niej  pasja,  ciągle szuka nowych metod pracy, bardzo często bierze udział w szkoleniach i konferencjach  metodycznych. Uważa, ze w pracy nauczyciela najważniejsze jest  indywidualne podejście do ucznia. Uczniom chciałaby pokazać, że Niemiecki jest łatwy! Nauka niemieckiego może być przyjemnością, dlatego stara się zaciekawić uczniów poprzez  różne gry i zabawy dydaktyczne, ciekawostki o krajach niemieckojęzycznych, projekty oraz filmy niemieckojęzyczne.

    Wolny czas spędza z rodziną- jest mamą 9-latka. Uwielbia podróżować, fotografować i oglądać filmy.

    Michał Kapłon

    Wicedyrektor. Nauczyciel wychowania fizycznego

    Absolwent Akademii Wychowanie Fizycznego w Warszawie. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobył prowadząc zajęcia sportowe oraz gimnastykę korekcyjną w dwóch warszawskich przedszkolach. Posiada uprawnienia z gimnastyki sportowej, narciarstwa zjazdowego i pływania. Ponadto ratownik WOPR, Żeglarz Jachtowy PZŻ oraz menedżer sportu.

    Uwielbia spędzać czas na wycieczkach rowerowych oraz na obserwowaniu świata przez obiektyw aparatu. Jego celem jest wykształcenie wśród dzieci odpowiedzialności za swój rozwój oraz potrzeb ustawicznego działania dla zachowania zdrowia, prawidłowego rozwoju fizycznego, sprawności motorycznej i odporności organizmu, poprzez chętne i radosne uczestnictwo w zajęciach z wychowania fizycznego.

    Bartosz Karpiński

    Nauczyciel filozofii z elementami etyki

    “Edukacja to wielowymiarowy proces kształtowania się istoty ludzkiej, w którym zdobywamy nie tylko wiedzę lecz również kompetencje i doświadczenia, poznajemy sami siebie, stajemy się niezależnymi, świadomymi, podejmującymi autonomiczne decyzje współtwórcami świata.”

    magister filozofii, absolwent Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, absolwent Specjalizacji Nauczycielskiej Instytutu Filozofii UW.

    Miłośnik filozofii starożytnej, wcielający w życie ponadczasowe idee tego okresu – poddający ich aktualność pod ocenę dzieci i młodzieży. Kładący nacisk na budzenie w dzieciach wrażliwości, podmiotowości, samodzielności myślenia, wiary w samych siebie, śmiałego wyrażania własnego zdania za pomocą logicznej argumentacji.

    Autor Programu Edukacji Filozoficznej PROMETEUSZ, twórca Projektu PLATONOPOLIS 2044, założyciel Akademii Platońskiej Sp. z o.o. Propagator Programu “Philosophy for Children” prof. Matthew Lipmana.

    Nauczyciel Filozofii i Etyki w CXXXVII Liceum Ogólnokształcącym im. Roberta Schumana w Warszawie.

    Uczestnik Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej: “Dziecko i filozofia w kontekście wczesnej edukacji”, zorganizowanej przez Katedrę Wczesnej Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego (27-28 kwietnia 2015 roku). Honorowy patronat nad konferencją objął Komitet Nauk Filozoficznych PAN (wygłoszony referat: “Filozofia jako fundament nowoczesnego systemu edukacji”).

    Andrzej Kaszuba

    Nauczyciel informatyki

    Absolwent Politechniki Warszawskiej i Uniwersytetu Warszawskiego.

    Pasjonat programowania algorytmicznego. Bardzo chętnie dzieli się swoją wiedzą.

    Renata Lipka

    Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w języku polskim

    Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na kierunku pedagogika specjalna, specjalność : surdopedagogika oraz pedagogika opiekuńczo – socjalna. Ukończyła również studia podyplomowe na Uniwersytecie Przyrodniczo – Humanistycznym w Siedlcach na kierunku kształcenie zintegrowane.

    Doświadczenie zdobywała podczas praktyk w Ośrodkach szkolno – wychowawczych dla dzieci z wadami słuchu i mowy oraz jako wolontariusz w Instytucie Głuchoniemych im. Jakuba Falkowskiego w Warszawie.

    Dotychczas pracowała w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel – wychowawca.

    Pracę z dziećmi traktuje jako wyzwanie i źródło satysfakcji. Jej celem jest towarzyszenie dziecku na każdym kroku jego dziecięcych zmagań, doświadczeń, emocji, poznawania otaczającego świata i ludzi. Towarzyszenie dziecku w odkrywaniu siebie i innych osób.

    W wolnych chwilach lubi czytać książki, słuchać dobrej muzyki.

    Johanna Paula Henao Garcia

    Nauczyciel języka hiszpańskiego

    Absolwentka wydziału prawa Uniwersytetu Libre w Kolumbii, uzyskała tytuł magistra, a po ukończeniu aplikacji otrzymała licencję adwokacką.

    Ukończyła również studia podyplomowe na wydziale dzięnnikarstwa -“Hiszpański w pracy lektora i dziennikarza”.
    tam także otrzymała przygotowanie pedagogiczne oraz uprawnienia nauczycielskie.

    Lubi teatr, sztuki piękne, poezję muzykę i taniec. Wnoszą one pierwiastek piękna do codziennego życia. Zajmuje się rownież medytacją technikami i relaksacyjnymi.

    Lubi pracę z dziećmi gdyż nie ukrywają one emocji; mówią co myślą są prawdziwe ale bardzo wymagające .

    Uczą się chętnie i bardzo szybko jeśli zajęcia są ciekawe i zawierają wiele zróżnicowanych gier i zabaw.
    Odpowiedni dobór materiałów pozwala skutecznie realizować program i jednocześnie rozwijać zainteresowania przedmiotem.

    Kiedy słyszy, że “hiszpański to najfajniejszy przedmiot jest dumna z tego co robi.

    Sebastian Pohorecki

    Nauczyciel akrobatyki

    Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie, dyplomowany trener Akrobatyki Sportowej drugiej klasy, instruktor Gimnastyki Sportowej, Żeglarstwa Deskowego i Samoobrony, nauczyciel kontraktowy Wychowania Fizycznego. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w Klubie Sportowym „Avocado” Węgrów jako trener Akrobatyki. Pracował również w Państwowej Szkole Sztuki Cyrkowej jako nauczyciel Akrobatyki i specjalizacji cyrkowej. Uczestniczył w wielu obozach sportowych dzieci i młodzieży jako instruktor windsurfingu i opiekun. Dodatkowo może pochwalić się fachem kaskadera filmowego. Obecnie prowadzi zajęcia z Akrobatyki Sportowej w Family Sport Center oraz w “Avocado Move Center” Węgrów.

    Patrycja Staniszewska-Pobikrowska

    Nauczyciel religii

    Z wykształcenia teolog, pasjonatka podróży i podziwiania piękna świata stworzonego. Z zamiłowania do przekazywania wiedzy innym – nauczyciel. Słucha uczniów, stara się pokazać im drogę dobra oraz miłości Boga i bliźniego. Uczestniczka kilkudziesięciu konferencji i szkoleń z zakresu nauk humanistycznych i społecznych. Od prawie dziesięciu lat związana z kształceniem na wszystkich poziomach edukacyjnych.

    Joanna Jaskulska – Korzan

    Psycholog, psychoterapeuta

    Ukończyła pięcioletnie studia magisterskie na kierunku Psychologia oraz Podyplomowe Pedagogiczne Studia Kwalifikacyjne na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie.
    Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w żłobku, przedszkolu oraz prowadząc indywidualne konsultacje psychologiczne. Obecnie kończy czteroletni kurs Psychoterapii w szkole CBT Edu w Warszawie i przygotowuje się do zdania certyfikatu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo – Behawioralnej.
    W gabinecie spotyka się z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi. W swojej pracy bazuje na założeniach porozumienia bez Przemocy (NVC) i Pozytywnej Dyscypliny. Za najważniejsze wartości w swojej pracy uważa: zaufanie, akceptację i szczerą relację. Chętnie podnosi swoje kwalifikacje biorąc udział w kolejnych szkoleniach.
    Prywatnie doświadcza na co dzień wyzwań rodzicielskich będąc mamą dwóch synów, a w wolnym czasie czerpie nowe siły z biegania po lesie, rodzinnych wycieczek i czasu spędzonego z książką oraz przy grach planszowych.

    Mateusz Twardowski

    Nauczyciel języka polskiego i etyki

    Uczę języka polskiego oraz etyki.  Moją pasją jest kultura Włoch. Właśnie udział w programie Erasmus dał mi możliwość poznania tej kultury, gdy studiowałem na Uniwersytecie w Pizie, co zaowocowało dalszy mój rozwój podczas pobytu i pracy w Szkole Podstawowej w Terrasini, na Sycylii. Dzielenie się z uczniami swoimi doświadczeniami oraz wiedzą jest dla mnie priorytetowe podczas zajęć. Kieruję się w życiu zasadą ” Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać”, którą staram się motywować moich podopiecznych.

    Alicja Tarnowska

    Nauczyciel języka angielskiego

     

    Alicja gained a Master’s degree in Education: Preschool and Early School Education with Teaching English. She has been a teacher for many years in a number of preschools and schools.

    She takes great pleasure in encouraging children to think outside the box and to develop children’s critical thinking skills. She enjoys using creativity to make learning fun, interactive and memorable.

    Honorata Markiewicz

    Nauczyciel mianowany

    Ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogicznym: profilaktyka społeczna i resocjalizacja oraz magisterskie: pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. Pracując, pogłębiała swoją wiedzę na studiach podyplomowych z: pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, zarządzania oświatą, wychowania fizycznego, oligofrenopedagogiki z terapią oraz techniki z plastyką.

    Swoje doświadczenie zdobywała podczas pracy w przedszkolu na stanowisku nauczyciela, a następnie kierownika placówki. Od 10 lat jest wychowawca i nauczycielem wspomagającym dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Praca na stanowisku nauczyciela techniki, to dla niej pasja i wyzwanie. Uważa tak jak J. Korczak, że “Dzieci rodzą się że skrzydłami. Nauczyciele pomagają im je rozwinąć”. Praca z dziećmi pozwala jej spojrzeć na świat pod innym kątem, uczy cierpliwości i wychodzenia poza ramy. Zawsze podchodzi indywidualnie do każdego ucznia i wyciąga z niego to, czego nie widać z zewnątrz.

    Po pracy, podczas treningów karate i gry w piłkę nożną, ładuje baterie na kolejny dzień. W lecie można ją spotkać na górskich szlakach. Zima to zawsze wobór pomiędzy nartami i deska, a kolejnym zakątkiem Azji.

    Marta Włosek

    Nauczyciel świetlicy

    Studiowała pedagogikę i edukację artystyczną w zakresie sztuk plastycznych na Uniwersytecie  Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyła także szkołę muzyczną I stopnia w klasie fortepianu. Praktykowała teatr w Studio Pantomimy oraz w studenckim Teatrze Widzenie. A to wszystko, to tylko początek i baza poszukiwań, twórczości i rozwoju na drogach pracy zawodowej 🙂 Do tej pory była to praca z dziećmi w szkołach, na koloniach, w centrum kultury, w świetlicach środowiskowych oraz w ośrodkach wsparcia dla dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną i chorujących psychicznie.

    “Wychowywać to być obok”. I już!

    Kevin Hay

    Native speaker

    For 20 years as a lieutenant commander for in the navy as a communication specialist, I achieved a masters in English, I began teaching and tutoring students of all ages on the navy base .

    After leaving the navy and running 18 auto shops, where 50% of my employees were foreigners to the stats, I discovered how important everyday communication is . I started teaching employees and there families  English.

    I decided to move to Poland to begin teaching English to student of all ages. I believe teachers will lay the foundation for very student we teach because they are the future of the world. My thought is  (you are never to young to start learning English).

    I enjoy rebuilding engines working on cars, and riding motorcycles and riding horses.

    Dorota Piątek-Chudzik

    Nauczyciel języka angielskiego

    Filolog angielski i polski oraz specjalistka w zakresie public relations. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Ponadto ukończyła liczne kursy specjalizacyjne w ramach Studium Doskonalenia Językowego Uniwersytetu Jagiellońskiego. W miesiącach letnich prowadzi kursy języka polskiego jako obcego dla obcokrajowców.

    Uczenie dzieci i młodzieży daje jej ogromną satysfakcję i jest wspaniałym wyzwaniem. W swej pracy hołduje zasadzie: “Teachers are born, not made”.

    W grupach, które uczy nie daje gotowych rozwiązań. Uważa, że prawdziwy nauczyciel jest w stanie poprowadzić ucznia tak, by to on stał się odkrywcą. Język angielski jest u niej narzędziem do poznawania świata, a nie serią kilkunastu unitów, które trzeba przerobić na czas.

    Prywatnie mama dwóch córek: Julci i Basi. Uwielbia spędzać czas z rodziną, szczególnie w polskich górach i ukochanej Toskanii.

    Anna Fusiara

    Koordynator zespołu anglistów, nauczyciel języka angielskiego

    Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego i posiada wieloletnie doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego. Już podczas studiów pracowała z małymi dziećmi ucząc w przedszkolach, by następnie podjąć się ciekawego wyzwania jakim jest nauka bardzo młodziutkich, nawet niespełna rocznych, ”studentów” Metodą Helen Doron. Ma duże doświadczenie  w nauczaniu języka angielskiego w szkole podstawowej oraz w gimnazjum, wielokrotnie przygotowywała swoich uczniów do egzaminów Cambridge English.

    Praca z dziećmi i młodzieżą jest dla niej ogromną przyjemnością.  Za najważniejszy cel w pracy z młodymi ludźmi uważa dzielenie się z nimi swoją pasją i radością ze wspólnej nauki. Stara się pokazywać swoim uczniom jak wiele zależy od nich samych i wierzy mocno  w indywidualną i wyjątkową drogę każdego z nich.  Chińskie przysłowie: „Teachers open the door but you must enter by yourself” to jej drogowskaz w nauczaniu.

    Lubi dobrą muzykę, w wolnym czasie „pochłania książki”, uwielbia też góry i piesze wędrówki.

    Dorota Piątek – Chudzik

    Koordynator ds. promocji Szkoły, nauczyciel języka angielskiego

    Filolog angielski oraz specjalistka w zakresie public relations. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Pani Dorota jest także absolwentką międzynarodowego kursu CELTA (Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages), który ukończyła w Londynie (tutorzy: Nick Witherick oraz Richard Chinn).

    Uczenie dzieci i młodzieży daje jej ogromną satysfakcję i jest wspaniałym wyzwaniem. W swej pracy hołduje zasadzie: ‘Teachers are born, not made’.

    W grupach, z którymi pracuje nie daje gotowych rozwiązań, uważa że prawdziwy nauczyciel jest w stanie poprowadzić ucznia tak, by to on stał się odkrywcą. Język angielski jest u niej narzędziem do poznawania świata, a nie serią kilkunastu unitów, które trzeba przerobić na czas.

    Prywatnie mama dwóch córek: Julci i Basi. Uwielbia spędzać czas z rodziną, szczególnie w polskich górach i ukochanej Toskanii.

    Mirosław Krajewski

    Nauczyciel muzyki

    Jestem absolwentem Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego – Wydział Pedagogiki i Wychowania Artystycznego – kierunek muzyka.

    Moja przygoda z muzyką rozpoczęła się, gdy miałem 6 lat. Gram na instrumentach: fortepian, akordeon. Moją ukochaną muzyką jest jazz, a ulubionym wykonawcą Oscar Peterson. Jeżeli chodzi o muzyków klasycznych, to lista kompozytorów, których lubię słuchać i grać utwory jest długa… Jednak na pierwszym miejscu jest Fryderyk Chopin.

    Poza muzyką interesuję się również sportem i motoryzacją. W wolnych chwilach lubię spacerować i gotować.

    Marzena Makowska

    Nauczyciel języka polskiego

    Nauczycielka dyplomowana. Ukończyła magisterskie studia filologiczne o specjalności nauczycielskiej na Akademii Świętokrzyskiej oraz podyplomowe z zakresu nauczania historii.

    Pasjonatka literatury, żeglarstwa, górskich wędrówek i rękodzieła. Oprócz biblioteki, znajdziesz ją w CAL, gdzie prowadzi zajęcia kreatywne dla dzieci.

    Magdalena Łukasińska

    Nauczyciel matematyki

    Ukończyła studia matematyczne na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, w Warszawie oraz studia pedagogiczne w warszawskiej Wyższej Szkole Humanistycznej im. Bolesława Prusa.
    Nauczyciel z powołania, stara się u każdego ujawnić jego ukryty talent matematyczny i go pielęgnować. Wesoła i charyzmatyczna, a kiedy potrzeba, stanowcza. Całość wraz z jej talentem pedagogicznym, powoduje chęć nauki u słuchaczy.
    Poza pracą zawodową uwielbia spędzać czas na Mazurach wśród natury, ma wspaniałe grono przyjaciół. Lubi też przygody związane z offroadem.

    Justyna Sikora – Janicka

    Nauczyciel języka angielskiego

    I have graduated from universities in Poland with a M.Ed. degree (Specialisation in KS1) and a M.A. degree in English Philology (Specialisation in Methodology of Teaching English). In addition, a part of my studies was taken in Belgium.
    As a qualified international teacher, I have been teaching children of varying nationalities and cultures. In addition, I have the knowledge of the British National Curriculum and the Early Years Foundation Stage, since during the last years I was teaching at the British International Schools.
    My teaching philosophy is based on the development of every child, through building its self-confidence and self-esteem. I believe that children learn through first hand experiences and stimulating environments, which make the learning personal and relevant to the child. I have high but realistic expectations of every pupil, to enable them to reach their full potential and behave in an acceptable manner. I place a huge importance on providing learning experiences that build upon the pupil’s prior knowledge.

    Marta Bańkowska

    Współwłaścicielka, członek zarządu Fundacji na Rzecz Wspierania Wszechstronnego Rozwoju Dzieci i Młodzieży „Naprawdę warto”

    Współzałożycielka Szkoły Mentis, związana z edukacją dzieci i młodzieży od 2004 roku. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w działach finansowo-księgowych w firmach polskich i zagranicznych oraz jako kadra zarządzająca polskich przedsiębiorstw z branży edukacyjnej.

    Jej inspiracją są Marshall Rosenberg, twórca Porozumienia bez Przemocy oraz sir Ken Robinson, brytyjski pisarz, mówca i doradca, lider w dziedzinie rozwoju kreatywności, innowacyjności i zasobów ludzkich.

    Jest absolwentką Psychologii na Uniwersytecie SWPS, Matematyki Stosowanej na Uniwersytecie Gdańskim, NEOMA Business School w Ruen we Francji oraz Akademii Trenerów Mentalnych Jakuba B. Bączka, nieustannie na drodze osobistego rozwoju.

    Prywatnie szczęśliwa mama trzech córek, w wolnym czasie realizuje się jako aktorka Teatru Precedens 11, poetka, uwielbia aktywne formy wypoczynku, slowjogging, jogę i taniec.

    Anna Dąbrowska

    Współwłaścicielka, członek zarządu Fundacji na Rzecz Wspierania Wszechstronnego Rozwoju Dzieci i Młodzieży „Naprawdę warto”

    Jest współzałożycielką Szkoły Mentis. Związana z edukacją dzieci i młodzieży od 2004 r., kiedy to współtworzyła  Polsko-Angielskie Przedszkola „W Stumilowym Lesie” a następnie szkoły Mentis.

    Jej celem jest tworzenie środowiska, w którym Dzieci i Młodzież spędzają czas twórczo, ambitnie i aktywnie, czują się dobrze i bezpiecznie, uczą się, realizują swoje pasje, wszechstronnie się rozwijają, gdyż każdy obszar rozwoju młodego człowieka jest ważny: edukacyjny, emocjonalny, społeczny, kulturalny, fizyczny. Jest pasjonatką rozwoju osobistego od najmłodszych lat i rozwijania w uczniach kompetencji takich jak samodzielność w myśleniu i działaniu, umiejętność podejmowania decyzji, empatia, poczucie własnej wartości, chęć do nauki i rozwoju przez całe życie.

    Tworzenie takiej przestrzeni do rozwoju jest możliwe dzięki całemu zespołowi wspaniałych ludzi: kadrze pedagogicznej i administracyjnej, którzy na co dzień tworzą codzienne życie szkoły Mentis.

    Praca z Dziećmi jest ciągłą inspiracją i przygodą, od Dzieci wielu rzeczy się uczymy i każdego dnia nieustannie coś w relacjach z nimi zaskakuje nas i zachwyca.

    Jest absolwentką Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, studiów podyplomowych na Akademii Wychowania Fizycznego  w Warszawie oraz Uniwersytetu SWPS a także Erickson College International The Art & Science of Coaching. Posiada kwalifikacje pedagogiczne, które zdobyła w Instytucie Doskonalenia Kadr Pedagogicznych.

    Ponieważ nauka i rozwój są jej pasją, nieustannie kontynuuje edukację uczestnicząc w wielu szkoleniach i warsztatach z zakresu edukacji, rozwoju osobistego i zarządzania.

    Kocha żyć świadomie, aktywnie, odważnie i w zgodzie ze sobą…

    Uwielbia spędzać czas z rodziną, ze wspólnych chwil czerpie radość, energię i motywację do pracy.

    Monika Łękawska

    Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

    Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej Związku Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie na kierunkach pedagogika przedszkolna, pedagogika wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku nauczanie języka polskiego.

    Doświadczenie zdobywała na stanowiskach nauczyciela klas 1-3, wychowawcy świetlicy, terapeuty pedagogicznego w szkołach publicznych, społecznych i niepublicznych.

    Nieprzerwanie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w kursach i szkoleniach dotyczących porozumienia bez przemocy, oceniania kształtującego i nowoczesnej edukacji. W najbliższym czasie planuje podjąć studia na kierunku bibliotekoznawstwa, ze względu na swoje zainteresowanie literaturą dziecięcą i sposobami na edukację poprzez dzieła literackie.

    W pracy z dziećmi stara się rozbudzać ich ciekawość, towarzyszy i wspomaga w samodzielnym dążeniu do zdobywania wiedzy. Kształtuje wewnętrzną motywację uczniów poprzez współdziałanie, uznanie nawet najmniejszych starań i sukcesów, stawianie wyzwań dostosowanych do możliwości.

    Prywatnie mama dwóch chłopców, opiekunka dwóch kotów i psa, miłośniczka jeździectwa, entuzjastka podróży kamperem.

    Ponieważ nauka i rozwój są jej pasją, nieustannie kontynuuje edukację uczestnicząc w wielu szkoleniach i warsztatach z zakresu edukacji, rozwoju osobistego i zarządzania.

    Kocha żyć świadomie, aktywnie, odważnie i w zgodzie ze sobą…

    Uwielbia spędzać czas z rodziną, ze wspólnych chwil czerpie radość, energię i motywację do pracy.

    Pobierz bezpłatny ebook

    Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej infomacji

    Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalanie na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuję” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

    Close