fbpx

W okresie dorastania dochodzi do specyficznych zmian w formie kontaktów społecznych. Wciąż ogromną rolę odgrywa środowisko rodzinne, ale stopniowo coraz większego znaczenia nabierają interakcje z rówieśnikami. Następuje wzrost potrzeby budowania związków przyjaźni, opartych na lojalności i zaufaniu.

Przyjaźnie tworzące się w okresie dorastania zawiązują się najczęściej pomiędzy osobami tej samej płci i cechują się dużą intensywnością kontaktów. Przyjaciel stanowi „zwierciadło”, dzięki któremu młoda osoba chce poznać siebie i które pomoże jej w określeniu samego siebie. Jest on równoprawnym partnerem, sprzymierzeńcem i powiernikiem przeżyć oraz nurtujących nastolatka spraw. To przeważnie osoba borykająca się z podobnymi problemami, doświadczająca zbliżonych emocji i przeżywająca podobne dylematy, a zatem –  obserwując przyjaciela można także wiele dowiedzieć się o sobie.

Dlatego też ten rodzaj znajomości doskonale zaspokaja potrzebę bycia rozumianym i słuchanym, bycia ważnym. Młody człowiek dąży do sprawdzenia oraz wzmocnienia swej odrębności w kontakcie z drugim człowiekiem, bo chociaż istnieje podobieństwo przeżyć, to jednak w przyjaźni pozostaje dużo miejsca na własną indywidualność i niepowtarzalność. Więź ta zaspokaja potrzebę poczucia bezpieczeństwa, akceptacji i oparcia; przyjaciel to ktoś, na kogo można liczyć, kto nie zawiedzie i nie odtrąci. Relacja ta wiąże się z poczuciem braterstwa i duchowej bliskości z równą sobie osobą i przyczynia się do wzmocnienia poczucia własnej wartości i pewności siebie. Stan ten jest konsekwencją bycia docenianym i znaczącym dla kogoś, kto jest także ważny dla mnie, kto ceni mnie za to, jaki jestem.

Przyjaźnie zawierane w okresie dorastania mają niebagatelne znaczenie dla rozwoju i kształtowania się poczucia tożsamości młodego człowieka. Dzięki nim dorastający może lepiej poznawać samego siebie i sprawdzać siebie w interakcjach społecznych. Będąc rozumiany i akceptowany, może czuć się bezpiecznie i rozwijać rożne aspekty swojej osobowości i odrębności. Mając w przyjacielu powiernika, nie odczuwa samotności i wyobcowania, ale odnajduje w nim oparcie pomagające w pokonywaniu nowych problemów emocjonalnych i społecznych, jakie pojawiają się u progu dorosłości. 

Dorastający szukają kontaktu z rówieśnikami. Rodzi się w nich pragnienie poczucia przynależności, a co za tym idzie, wspólnoty i solidarności również z grupą ludzi sobie równych. Wyrazem tej potrzeby jest dążenie do zewnętrznego upodobnienia się poprzez ubiór, sposób zachowania i używany żargon. Ostatecznie dochodzi do podziału świata na „my” kontra „oni” (dorośli), gdzie młodzież tworzy system własnych symboli, norm i reguł postepowania. Ta powstająca kultura młodzieżowa jest źródłem wzmacniania tożsamości młodzieży i podkreślania jej odrębności.

Równocześnie istnieje jednak potrzeba do odróżniania się od rówieśników, wynikająca z poczucia samego siebie i własnej odrębności. Z jednej więc strony istnieje u młodego człowieka tendencja do łączenia się i upodabniania do danej grupy, z drugiej zaś – do afirmacji siebie. Grupa koleżeńska może oczywiście wywierać pozytywny lub negatywny wpływ na młodego człowieka.

Wśród pozytywów wymienić można: solidarność grupową, wzmocnienie poczucia własnej wartości, poczucie bezpieczeństwa emocjonalnego i fizycznego czy poszerzanie zainteresowań oraz form współdziałania. Na przeciwnym biegunie znajduje się natomiast kształtowanie niechęci do „innych”, agresja wobec domniemanych wrogów oraz zachowania o charakterze aspołecznym.

Rola grupy rówieśniczej w procesie kształtowania się tożsamości młodzieży jest nieoceniona, a do jej głównych funkcji należą:

– (niekiedy) zastępowanie rodziny – grupa daje poczucie bezpieczeństwa i określony status,

– stabilizacja osobowości – zwłaszcza w okresie gwałtownych przemian,

– wspieranie poczucia własnej wartości – duma z przynależności do danej grupy,

– określanie standardów zachowania – w grupie tworzą się nowe odniesienia i style zachowania, co przygotowuje jednostkę do życia w społeczeństwie,

– zapewnianie „poczucia bezpieczeństwa wynikającego z liczebności”,

– możliwość rozwijania kompetencji społecznych i funkcjonowania społecznego,

– stwarzanie warunków do przyjęcia wzorów i ich naśladowania, uczenia się ról społecznych,

– stosunki panujące w grupie mogą stać się prototypem późniejszych więzi emocjonalnych i społecznych.

Grupy rówieśnicze tworzące się w okresie dorastania są wyrazem silnej potrzeby solidarności młodych ludzi. Umożliwiają i wspomagają one proces kształtowania się poczucia tożsamości dojrzewającego człowieka, często wyznaczają jego kierunek rozwoju, stwarzają dogodne warunki dla określania samego siebie oraz własnego miejsca w społeczeństwie.

Aneta Jendrzejczak- Fabisiak
Psycholog szkolny w szkole MENTIS przy ul. Piwoniowej 18.

Image created by Freepik

Damian Ściseł

Dyrektor szkoły, nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie.

„Takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie”. Słowa Jana Zamoyskiego są równie aktualne dzisiaj. Nasza przyszłość i rozwój Polski oraz Europy są powiązane z rozwojem edukacji w naszej „małej ojczyźnie”. Praca w szkolnictwie jest jego pasją.  Aktywny zawodowo nauczyciel od 2009 roku. Ukończył specjalność nauczycielską na kierunku historia uzyskując tytuł magistra. Podyplomowo absolwent studiów z wychowania fizycznego oraz zarządzania oświatą. Rozwija swoje umiejętności w zarządzaniu oświatą na studiach „liderów  oświaty”. Pasjonat „nauczycielki  życia”.  Historia ma związek z teraźniejszością. Bazując na wiedzy i doświadczeniu przeszłych pokoleń interesują go najnowsze badania nad edukacją.  Zgłębia nowe trendy w szkolnictwie i edukacji, kierunki rozwoju oraz badania nad wynikami nauczania. W swojej pracy uwielbia „zarażać” uczniów poszukiwaniem wiedzy, odpowiedzi na pytania. Historia jest nauką życia mówili starożytni, a bez poznania przeszłości ciężko zrozumieć teraźniejszość i odnaleźć się w przyszłości. Przyszłość stawia przed nami nowe wyzwania, zmienia się edukacja, zmienia się świat wokół nas. Kto nie idzie na przód i stoi w miejscu – cofa się. Nasza szkoła bierze udział w programach „budzącej się szkoły” oraz „Całościowego Rozwoju Szkoły”. Zmieniamy edukację czerpiąc wzorce od najlepszych, bazując na wynikach badań nad edukacją. Od kilku lat wdrażamy ocenianie kształtujące, aby nasi wychowankowie mieli większy, a co najważniejsze świadomy wpływ na swoją edukację.

Katarzyna Mont

Sekretariat szkoły Mentis przy ul. Piwoniowej 18

Absolwentka Wydziału Zarządzania na kierunku Zarządzanie i Marketing w zakresie zarządzanie personelem oraz Absolwentka Wydziału Zarządzania w zakresie Zarządzanie w turystyce.
Posiada również przygotowanie pedagogiczne.

Jest otwarta, komunikatywna i bardzo cierpliwa. Codziennie na jej twarzy pojawia się szczery uśmiech. Chętnie pomaga innym kiedy potrzebują wsparcia.Dobrze radzi sobie w trudnych sytuacjach, które wymagają zachowania zimnej krwi. Jest wyrozumiała i opiekuńcza.

Wieloletnia pasjonatka jazdy konnej i piłki ręcznej.
Prywatnie szczęśliwa mama Antosia i Lenki

Maria Asman

Nauczyciel języka polskiego

Absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W pracy kieruje się maksymą, ” Uczeń nie jest statkiem który trzeba załadować, a latarnią, którą trzeba zapalić”. Uważa, że rolą nauczyciela jest rozbudzenie w uczniach pasji do wykładanego przez siebie przedmiotu i wyposażenie ich w odpowiednie narzędzia, potrzebne do zdobywania wiedzy. Według niej, każde dziecko ma ukryty potencjał, a jej zdaniem jako nauczyciela jest odkrycie go i pokazanie możliwości, jak mozna go wykorzystać.

Oprócz pracy z dziećmi kocha także piesze wycieczki po górach- a zwłaszcza Karkonoszach i Tatrach.

Grzegorz Dominiak

Nauczyciel geografii

Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Geografii i Studiów Regionalnych. Jego specjalnością jest geografia fizyczna, a w szczególności meteorologia i hydrologia.
Jego pasją są podróże po Polsce i świecie. W każdej wolnej chwili chciałby zobaczyć nowy kawałek naszej Ziemi, choć jest jedno miejsce, w które może wracać wielokrotnie – to Tatry Polskie.
Jego drugą pasją jest sport, a w szczególności piłka nożna. Po pracy w szkole koszulę zamienia na dres i staje się trenerem w akademii piłkarskiej specjalizującej się w szkoleniu młodzieży.

Edmund Dudek

Nauczyciel plastyki

Ukończył ASP w Warszawie. Pracuje jako projektant graficzny w dziedzinie projektowania książek, czasopism, ilustracji, plakatów. Współpracował przy wielu kampaniach reklamowych /KFC, Procter&Gamble, Lenor, Łaciate/.

Przez pięć lat nauczyciel projektowania w Liceum Plastycznym. Od sześciu lat prowadzi własną Szkołę Rysunku i Malarstwa na Jabłoni w Choszczówce. Jest redaktorem graficznym gazety Nasza Choszczówka, autorem rubryki satyrycznej Okiem Dudka. Współorganizuje koncerty Przystanku Choszczówka. Hobby: gra na gitarze i pisanie scenariuszy filmowych. Ma syna i córkę.

Paulina Jagielska

Nauczyciel języka angielskiego

Nauczyciel kontraktowy, ukończyła studia magisterskie na kierunku Pedagogika o specjalności Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z edukacją włączającą na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zaczęła zdobywać opiekując się dziećmi jako niania, wyjeżdżając na kolonie z młodzieżą w roli wychowawcy oraz prowadząc animacje w sali zabaw dla dzieci. Podczas studiów wyjechała do Luksemburga, gdzie była wychowawcą w anglojęzycznym przedszkolu i żłobku Montessori. Pracowała również jako nauczyciel języka angielskiego w jednym z warszawskich przedszkoli.

Odkąd pamięta, chciała zostać nauczycielem, a swój zawód wykonuje z pasją i miłością do dzieci. W pracy skupia się na nawiązaniu indywidualnego kontaktu z podopiecznymi, by w ten sposób dobrze ich poznać i móc im mądrze towarzyszyć na wspólnej drodze odkrywania świata.

Prywatnie bardzo lubi aktywnie spędzać czas. Pochodzi z Mazur, więc najbliższe jej sercu pozostaje pływanie. Uwielbia również taniec, a w wolnych chwilach chętnie piecze ciasta i spotyka się z przyjaciółmi.

Anna Przybylska-Gwizdek

Nauczyciel języka niemieckiego

Jako nauczycielka języka niemieckiego pracuje od 2004 roku, jest absolwentką Filologii Germańskiej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych, nauczycielem mianowanym, a także egzaminatorem maturalnym i gimnazjalnym na stałe współpracującym z Centralną Komisją Egzaminacyjną. Uczyła w warszawskich liceach, gimnazjach, podstawówkach państwowych i prywatnych

W czasie tych wielu lat pracy jako nauczycielka j. niemieckiego aktywnie uczestniczyła w życiu szkoły: współpracowała z Instytutem Goethego (certyfikaty) i Austriackim (Projektwoche),  organizowała dni językowe w szkole, projekty językowe (e-twinning), napisała kontynuacje programu nauczania dla klasy dwujęzycznej, była opiekunem asystenta z Niemiec w programie Comenius, przygotowała uczniów do konkursów i certyfikatów w Instytucie Goethego.

Jest osoba komunikatywną, cierpliwą i bardzo lubi pracę z dziećmi i młodzieżą. Nauczanie języka niemieckiego  to dla niej  pasja,  ciągle szuka nowych metod pracy, bardzo często bierze udział w szkoleniach i konferencjach  metodycznych. Uważa, ze w pracy nauczyciela najważniejsze jest  indywidualne podejście do ucznia. Uczniom chciałaby pokazać, że Niemiecki jest łatwy! Nauka niemieckiego może być przyjemnością, dlatego stara się zaciekawić uczniów poprzez  różne gry i zabawy dydaktyczne, ciekawostki o krajach niemieckojęzycznych, projekty oraz filmy niemieckojęzyczne.

Wolny czas spędza z rodziną- jest mamą rezolutnego 4-latka- uwielbia podróżować, fotografować i oglądać filmy.

Michał Kapłon

Wicedyrektor. Nauczyciel wychowania fizycznego

Absolwent Akademii Wychowanie Fizycznego w Warszawie. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobył prowadząc zajęcia sportowe oraz gimnastykę korekcyjną w dwóch warszawskich przedszkolach. Posiada uprawnienia z gimnastyki sportowej, narciarstwa zjazdowego i pływania. Ponadto ratownik WOPR, Żeglarz Jachtowy PZŻ oraz menedżer sportu.

Uwielbia spędzać czas na wycieczkach rowerowych oraz na obserwowaniu świata przez obiektyw aparatu. Jego celem jest wykształcenie wśród dzieci odpowiedzialności za swój rozwój oraz potrzeb ustawicznego działania dla zachowania zdrowia, prawidłowego rozwoju fizycznego, sprawności motorycznej i odporności organizmu, poprzez chętne i radosne uczestnictwo w zajęciach z wychowania fizycznego.

Bartosz Karpiński

Nauczyciel filozofii z elementami etyki

“Edukacja to wielowymiarowy proces kształtowania się istoty ludzkiej, w którym zdobywamy nie tylko wiedzę lecz również kompetencje i doświadczenia, poznajemy sami siebie, stajemy się niezależnymi, świadomymi, podejmującymi autonomiczne decyzje współtwórcami świata.”

magister filozofii, absolwent Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, absolwent Specjalizacji Nauczycielskiej Instytutu Filozofii UW.

Miłośnik filozofii starożytnej, wcielający w życie ponadczasowe idee tego okresu – poddający ich aktualność pod ocenę dzieci i młodzieży. Kładący nacisk na budzenie w dzieciach wrażliwości, podmiotowości, samodzielności myślenia, wiary w samych siebie, śmiałego wyrażania własnego zdania za pomocą logicznej argumentacji.

Autor Programu Edukacji Filozoficznej PROMETEUSZ, twórca Projektu PLATONOPOLIS 2044, założyciel Akademii Platońskiej Sp. z o.o. Propagator Programu “Philosophy for Children” prof. Matthew Lipmana.

Nauczyciel Filozofii i Etyki w CXXXVII Liceum Ogólnokształcącym im. Roberta Schumana w Warszawie.

Uczestnik Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej: “Dziecko i filozofia w kontekście wczesnej edukacji”, zorganizowanej przez Katedrę Wczesnej Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego (27-28 kwietnia 2015 roku). Honorowy patronat nad konferencją objął Komitet Nauk Filozoficznych PAN (wygłoszony referat: “Filozofia jako fundament nowoczesnego systemu edukacji”).

Andrzej Kaszuba

Nauczyciel informatyki

Absolwent Politechniki Warszawskiej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Pasjonat programowania algorytmicznego. Bardzo chętnie dzieli się swoją wiedzą.

Renata Lipka

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w języku polskim

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na kierunku pedagogika specjalna, specjalność : surdopedagogika oraz pedagogika opiekuńczo – socjalna. Ukończyła również studia podyplomowe na Uniwersytecie Przyrodniczo – Humanistycznym w Siedlcach na kierunku kształcenie zintegrowane.

Doświadczenie zdobywała podczas praktyk w Ośrodkach szkolno – wychowawczych dla dzieci z wadami słuchu i mowy oraz jako wolontariusz w Instytucie Głuchoniemych im. Jakuba Falkowskiego w Warszawie.

Dotychczas pracowała w przedszkolu niepublicznym jako nauczyciel – wychowawca.

Pracę z dziećmi traktuje jako wyzwanie i źródło satysfakcji. Jej celem jest towarzyszenie dziecku na każdym kroku jego dziecięcych zmagań, doświadczeń, emocji, poznawania otaczającego świata i ludzi. Towarzyszenie dziecku w odkrywaniu siebie i innych osób.

W wolnych chwilach lubi czytać książki, słuchać dobrej muzyki.

Monika Moskiewicz-Rachwał

Nauczyciel języka angielskiego

Jest absolwentką Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Mielcu oraz Uniwersytetu Rzeszowskiego na kierunku Filologia Angielska, specjalizacja nauczycielska. Swoje doświadczenie zawodowe zdobyła ucząc języka angielskiego dzieci przedszkolne, a następnie dzieci ze szkoły podstawowej i gimnazjum.

Uważa, że w nauczaniu języka obcego bardzo ważnym elementem jest pobudzanie zmysłów dziecka. Dlatego też jest zwolenniczką nauki języka przez różnego rodzaju gry językowe, czynności ruchowe i ćwiczenia, których często sama jest autorem. Praca z dziećmi w szkole to dla niej pasja, jak również ciągłe wyzwania i możliwości spełniania własnej osoby w tym co się naprawdę kocha.

Oprócz zainteresowań językowych, w wolnych chwilach odnajduje się w muzyce. Uwielbia nagrywać covery muzyczne. To jej drugie okno na świat. Poza tym, interesuje się siatkówką i tańcem, które praktykowała przez prawie 10 lat. Tą energią, jak również optymizmem próbuje zarazić swoich uczniów. Nie lubi bierności, ani monotonii, natomiast stawia na aktywność i ciągły rozwój.

Johanna Paula Henao Garcia

Nauczyciel języka hiszpańskiego

Absolwentka wydziału prawa Uniwersytetu Libre w Kolumbii, uzyskała tytuł magistra, a po ukończeniu aplikacji otrzymała licencję adwokacką.

Ukończyła również studia podyplomowe na wydziale dzięnnikarstwa -“Hiszpański w pracy lektora i dziennikarza”.
tam także otrzymała przygotowanie pedagogiczne oraz uprawnienia nauczycielskie.

Lubi teatr, sztuki piękne, poezję muzykę i taniec. Wnoszą one pierwiastek piękna do codziennego życia. Zajmuje się rownież medytacją technikami i relaksacyjnymi.

Lubi pracę z dziećmi gdyż nie ukrywają one emocji; mówią co myślą są prawdziwe ale bardzo wymagające .

Uczą się chętnie i bardzo szybko jeśli zajęcia są ciekawe i zawierają wiele zróżnicowanych gier i zabaw.
Odpowiedni dobór materiałów pozwala skutecznie realizować program i jednocześnie rozwijać zainteresowania przedmiotem.

Kiedy słyszy, że “hiszpański to najfajniejszy przedmiot jest dumna z tego co robi.

Sebastian Pohorecki

Nauczyciel akrobatyki

Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie, dyplomowany trener Akrobatyki Sportowej drugiej klasy, instruktor Gimnastyki Sportowej, Żeglarstwa Deskowego i Samoobrony, nauczyciel kontraktowy Wychowania Fizycznego. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w Klubie Sportowym „Avocado” Węgrów jako trener Akrobatyki. Pracował również w Państwowej Szkole Sztuki Cyrkowej jako nauczyciel Akrobatyki i specjalizacji cyrkowej. Uczestniczył w wielu obozach sportowych dzieci i młodzieży jako instruktor windsurfingu i opiekun. Dodatkowo może pochwalić się fachem kaskadera filmowego. Obecnie prowadzi zajęcia z Akrobatyki Sportowej w Family Sport Center oraz w “Avocado Move Center” Węgrów.

Patrycja Staniszewska-Pobikrowska

Nauczyciel religii

Z wykształcenia teolog, pasjonatka podróży i podziwiania piękna świata stworzonego. Z zamiłowania do przekazywania wiedzy innym – nauczyciel. Słucha uczniów, stara się pokazać im drogę dobra oraz miłości Boga i bliźniego. Uczestniczka kilkudziesięciu konferencji i szkoleń z zakresu nauk humanistycznych i społecznych. Od prawie dziesięciu lat związana z kształceniem na wszystkich poziomach edukacyjnych.

Magdalena Skrzypińska

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w języku polskim

Ukończyła studia magisterskie na kierunku Pedagogika o specjalności Edukacja elementarna przedszkolna i wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną. Skończyła również studia podyplomowe z zakresu plastyki i wiedzy o społeczeństwie. Ukończyła także szkolenie Polskiego Związku Szachowego, pozwalające nauczać gry w szachy dla dzieci i młodzieży do 15 roku życia. Doświadczenie zawodowe zaczęła zdobywać opiekując się dziećmi, jako opiekun w żłobku, ośrodkach opieki specjalistycznej oraz domach dziecka. Kolejnym etapem pracy zawodowej było wychowawstwo w świetlicy szkolnej, wychowawstwo klas edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczanie plastyki.

Od skończenia szkoły podstawowej, swoją przyszłość związała z opieką, nauką i wychowaniem dzieci. Swój zawód wykonuje z pasją, miłością i oddaniem, ciągle poszukując nowych rozwiązań. W pracy skupia się na nawiązaniu indywidualnego kontaktu z podopiecznymi, by w ten sposób dobrze ich poznać i móc im mądrze towarzyszyć na wspólnej drodze odkrywania świata.

Prywatnie jest szczęśliwą żoną i matką dwójki dzieci. Bardzo lubi podróże. Na rowerze, pakując namiot i dobre myśli, przemierza tysiące kilometrów zwiedzając Polskę. Uwielbia kontakt z ludźmi, a w wolnych chwilach chętnie oddaje się gotowaniu, czytaniu oraz graniu w gry planszowe.

Maja Stepanow

Nauczyciel biologii

Lubi uczyć i lubi młodzież. Chciałby nauczyć młodzież myśleć, uważa ze ta umiejetność umożliwia wszystko inne. W czasie wolnym podróżuje i pochłania beletrystykę.

Wanda Taracha

Psycholog

Ukończyła jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia o specjalności Psychoprofilaktyka i Pomoc Psychologiczna i studia podyplomowe pedagogiki w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie, oraz studia podyplomowe z doradztwa  zawodowego na Uniwersytecie Warszawskim. Swoje doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w kilku warszawskich szkołach, w przedszkolach i w fundacjach. W pracy inspiruje się dorobkiem psychologii pozytywnej. Uznaje, iż w każdym człowieku, na wszystkich etapach rozwoju tkwi olbrzymi potencjał i wystarczająca siła do uczynienia swojego życia pięknym, bogatym, twórczym i użytecznym. Ceni sobie szczególnie dorobek tej  klasy trenerów rozwoju osobistego jak Brian Tracy, Steven i Sean Covey, Anthony Robbins.

Prywatnie uwielbia  czas spędzany z rodziną, wyjazdy, kontemplację przyrody, poezje Cypriana Kamila Norwida i Krzysztofa, Kamila Baczyńskiego oraz twórczość Fiodora Dostojewskiego i Mikołaja Gogola.

Mateusz Twardowski

Nauczyciel języka polskiego i etyki

Uczę języka polskiego oraz etyki.  Moją pasją jest kultura Włoch. Właśnie udział w programie Erasmus dał mi możliwość poznania tej kultury, gdy studiowałem na Uniwersytecie w Pizie, co zaowocowało dalszy mój rozwój podczas pobytu i pracy w Szkole Podstawowej w Terrasini, na Sycylii. Dzielenie się z uczniami swoimi doświadczeniami oraz wiedzą jest dla mnie priorytetowe podczas zajęć. Kieruję się w życiu zasadą ” Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać”, którą staram się motywować moich podopiecznych.

Katarzyna Żebrowska

Nauczyciel muzyki

Absolwentka Akademii Muzycznej w Poznaniu i Instytutu Rytmiki w Brukseli. Nauczyciel muzyki i rytmiki, tańca, śpiewu, gry na pianinie i keyboardzie z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą. Ceni ciągły rozwój i poszukiwania nowych możliwości, kontakty i współpracę między ludźmi.

Prywatnie mama dwóch synów, żona, gospodyni domu pełnego muzyki, zapachów, smaków,  rozmów i spotkań. Uwielbia muzykę, podróże, taniec, rękodzieło, tai chi, dziecięcą ciekawość świata, młodzieńczy zapał a chwilami sentymentalną zadumę – bo życie ma tak wiele barw…

Alicja Tarnowska

Nauczyciel świetlicy

Absolwentka Uniwersytetu Jana Kochanowskiego na kierunku Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna z nauczaniem języka angielskiego. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała jako nauczyciel języka angielskiego oraz wychowawca w przedszkolu. Ukończyła wiele kursów oraz szkoleń, prowadziła warsztaty językowe oraz kreatywności dla dzieci.

W pracy z dziećmi największą radość sprawia jej kształtowanie i obserwowanie nieszablonowych działań podopiecznych oraz poczynionych przez nich postępów.

Amatorka górskich wędrówek oraz sportów ekstremalnych.

Katarzyna Wałowska

Logopeda, neurologopeda ogólny i dziecięcy, terapeuta pedagogiczny

Ukończyła studia I  i II stopnia Uniwersytetu Łódzkiego na kierunkach – Logopedia z audiologią i Logopedia. Posiada certyfikat umiejętności praktycznych z zakresu audiologii. Ponadto ukończyła studia podyplomowe na kierunku – Neurologopedia ogólna i dziecięca na Akademii Humanistyczno- Ekonomicznej w Łodzi.

Doświadczenie zawodowe zdobyła w Centrum Terapii Autyzmu w Łodzi –Navicula, Krajowym Towarzystwie Autyzmu oraz  poradni foniatrycznej i przedszkolu terapeutycznym. Specjalizuje się w diagnozie i terapii w zakresie opóźnionego rozwoju mowy, prawidłowej artykulacji głosek, afazji dziecięcej, jąkaniu, dysartrii w przebiegu dziecięcego porażenia mózgowego, dysfonii neurogennej, dysfagii (zaburzenia połykania), autyzmie, mutyzmie, zaburzeniach mowy w oligofrenii, trudności w uczeniu się (czytaniu i pisaniu).   W codziennej praktyce zawodowej poszerza świadomość wśród rodziców i nauczycieli na temat profilaktyki logopedycznej, terapii zajęciowej osób ze spektrum autyzmu oraz zagadnień dotyczących wczesnego wspomagania rozwoju.

Ukończyła kursy związane z multidyscyplinarną diagnozą i terapią autyzmu oraz jąkania. Posiada doświadczenie w prowadzeniu indywidualnej i grupowej terapii dzieci z zaburzeniami i problemami w komunikacji. Charakteryzuje ją  natura badacza i każdy pacjent jest dla niej wyzwaniem. W swoich działaniach terapeutycznych zawsze stara się patrzeć na jego problemy z różnych perspektyw i udzielać mu adekwatnej pomocy.

Honorata Markiewicz

Nauczyciel mianowany

Ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogicznym: profilaktyka społeczna i resocjalizacja oraz magisterskie: pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. Pracując, pogłębiała swoją wiedzę na studiach podyplomowych z: pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, zarządzania oświatą, wychowania fizycznego, oligofrenopedagogiki z terapią oraz techniki z plastyką.

Swoje doświadczenie zdobywała podczas pracy w przedszkolu na stanowisku nauczyciela, a następnie kierownika placówki. Od 10 lat jest wychowawca i nauczycielem wspomagającym dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Praca na stanowisku nauczyciela techniki, to dla niej pasja i wyzwanie. Uważa tak jak J. Korczak, że “Dzieci rodzą się że skrzydłami. Nauczyciele pomagają im je rozwinąć”. Praca z dziećmi pozwala jej spojrzeć na świat pod innym kątem, uczy cierpliwości i wychodzenia poza ramy. Zawsze podchodzi indywidualnie do każdego ucznia i wyciąga z niego to, czego nie widać z zewnątrz.

Po pracy, podczas treningów karate i gry w piłkę nożną, ładuje baterie na kolejny dzień. W lecie można ją spotkać na górskich szlakach. Zima to zawsze wobór pomiędzy nartami i deska, a kolejnym zakątkiem Azji.

Marta Włosek

Nauczyciel świetlicy

Studiowała pedagogikę i edukację artystyczną w zakresie sztuk plastycznych na Uniwersytecie  Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyła także szkołę muzyczną I stopnia w klasie fortepianu. Praktykowała teatr w Studio Pantomimy oraz w studenckim Teatrze Widzenie. A to wszystko, to tylko początek i baza poszukiwań, twórczości i rozwoju na drogach pracy zawodowej 🙂 Do tej pory była to praca z dziećmi w szkołach, na koloniach, w centrum kultury, w świetlicach środowiskowych oraz w ośrodkach wsparcia dla dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną i chorujących psychicznie.

“Wychowywać to być obok”. I już!

Zuzanna Małkińska

Nauczyciel wychowania fizycznego

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, trenerka pływania II klasy, przygotowania motorycznego, instruktorka gimnastyki korekcyjnej, ratowniczka WOPR.

Interesuje się aktywnością fizyczną całego życia i przyświecają jej w pracy słowa Wojciecha Oczko – “Ruch może zastąpić niemal każdy lek, ale żaden lek nie zastąpi ruchu”.

Dorota Piątek-Chudzik

Nauczyciel języka angielskiego

Filolog angielski i polski oraz specjalistka w zakresie public relations. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Ponadto ukończyła liczne kursy specjalizacyjne w ramach Studium Doskonalenia Językowego Uniwersytetu Jagiellońskiego. W miesiącach letnich prowadzi kursy języka polskiego jako obcego dla obcokrajowców.

Uczenie dzieci i młodzieży daje jej ogromną satysfakcję i jest wspaniałym wyzwaniem. W swej pracy hołduje zasadzie: “Teachers are born, not made”.

W grupach, które uczy nie daje gotowych rozwiązań. Uważa, że prawdziwy nauczyciel jest w stanie poprowadzić ucznia tak, by to on stał się odkrywcą. Język angielski jest u niej narzędziem do poznawania świata, a nie serią kilkunastu unitów, które trzeba przerobić na czas.

Prywatnie mama dwóch córek: Julci i Basi. Uwielbia spędzać czas z rodziną, szczególnie w polskich górach i ukochanej Toskanii.

Anna Fusiara

Koordynator zespołu anglistów, nauczyciel języka angielskiego

Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego i posiada wieloletnie doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego. Już podczas studiów pracowała z małymi dziećmi ucząc w przedszkolach, by następnie podjąć się ciekawego wyzwania jakim jest nauka bardzo młodziutkich, nawet niespełna rocznych, ”studentów” Metodą Helen Doron. Ma duże doświadczenie  w nauczaniu języka angielskiego w szkole podstawowej oraz w gimnazjum, wielokrotnie przygotowywała swoich uczniów do egzaminów Cambridge English.

Praca z dziećmi i młodzieżą jest dla niej ogromną przyjemnością.  Za najważniejszy cel w pracy z młodymi ludźmi uważa dzielenie się z nimi swoją pasją i radością ze wspólnej nauki. Stara się pokazywać swoim uczniom jak wiele zależy od nich samych i wierzy mocno  w indywidualną i wyjątkową drogę każdego z nich.  Chińskie przysłowie: „Teachers open the door but you must enter by yourself” to jej drogowskaz w nauczaniu.

Lubi dobrą muzykę, w wolnym czasie „pochłania książki”, uwielbia też góry i piesze wędrówki.

Ewa Szwaja

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Ukończyła studia na kierunku Nauki o rodzinie w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w Lublinie, następnie studia podyplomowe Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna na SGGW w Warszawie. Swoje doświadczenie zdobywała jako wychowawczyni w internacie, pracując z młodzieżą pochodzącą ze Wschodu. Następnie swoje życie zawodowe związała ze szkołą podstawową i edukacją wczesnoszkolną. Byłam również kierownikiem świetlicy szkolnej i nauczycielem wychowania do życia w rodzinie.

Pracując z dziećmi stara się  w sposób aktywny, czasami nietuzinkowy, pokazać otaczający świat.

Prywatnie jest szczęśliwą żoną i mamą. Uwielbia spędzać czas z rodziną, a także gotować i czytać książki.

Pobierz bezpłatny ebook

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej infomacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalanie na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuję” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Close