Uczniowie klasy VIII Mentis mieli możliwość podróży w czasie, pracy z materiałem źródłowym oraz żywej lekcji historii i wysłuchania relacji świadka ważnych wydarzeń z zakresu II wojny światowej.
Wszystkie wymienione metody pracy znalazły zastosowanie przy użyciu nowoczesnej technologii VR gogli Oculus Quest II. Sprzęt pochodzi z programu laboratoria przyszłości.
Tematem zajęć było jedno z najtrudniejszych zagadnień z zakresu II wojny światowej, jakim był Holokaust.
Uczniowie byli przygotowani do zajęć na wcześniejszej lekcji poprzez wykład, pogadankę i przybliżenia tła tych tragicznych wydarzeń. Podczas dzisiejszej lekcji przenieśli się za pomocą technologii VR do miejsca ukrywania się podczas wojny Anny Frank, poznając materiał źródłowy jakim był jej dziennik i prowadzone zapiski z okresu II wojny światowej oraz jej osobistych losów.
Kolejna aplikacja była żywą lekcją historii i wspomnieniem byłej więźniarki obozu Auschwitz-Birkenau Evy Mozes Kor.
Uczniowie poznali tragiczne losy głównych bohaterów lekcji, wypełniali karty pracy i w sposób atrakcyjny, nowoczesny zdobyli wiedzę z zakresu holokaustu. Jednocześnie lekcja dostarczyła uczniom pokładów empatii, zrozumienia z jakim piętnem żyli ludzie, którzy uczestniczyli w tych tragicznych wydarzeniach, czego doświadczyli i do jakich okropieństw może doprowadzić wojna.
Nigdy więcej wojny i prześladowań! Wniosek główny po odbytych zajęciach o którym pisali uczniowie w podsumowaniu.
Lekcję przygotował i poprowadził Damian Ściseł – Dyrektor Szkoły Mentis.
Podziękowania składamy uczniom klasy VIII, którzy z zaangażowaniem włączyli się w konfigurację urządzeń gogli Oculus Quest II.
To pierwsza, ale z pewnością nie ostatnia okazja do korzystania z nowoczesnej technologii w nauczaniu tradycyjnych przedmiotów szkolnych.
Aplikacje z których korzystali uczniowie były anglojęzyczne.
Na koniec lekcji uczniowie wypełniali ankietę podsumowującą zajęcia.
W zgodnej ocenie uczniów zajęcia były dla nich prowadzone w atrakcyjnej formie co przełożyło się na aktywny udział w zajęciach i lepsze zrozumienie trudnego zagadnienia.
Kolejne lekcje i projekty z użyciem VR są już na etapie planowania.