fbpx

Uczniowie klasy VIII Mentis mieli możliwość podróży w czasie, pracy z materiałem źródłowym oraz żywej lekcji historii i wysłuchania relacji świadka ważnych wydarzeń z zakresu II wojny światowej.

Wszystkie wymienione metody pracy znalazły zastosowanie przy użyciu nowoczesnej technologii VR gogli Oculus Quest II. Sprzęt pochodzi z programu laboratoria przyszłości.

Tematem zajęć było jedno z najtrudniejszych zagadnień z zakresu II wojny światowej, jakim był Holokaust.

Uczniowie byli przygotowani do zajęć na wcześniejszej lekcji poprzez wykład, pogadankę i przybliżenia tła tych tragicznych wydarzeń. Podczas dzisiejszej lekcji przenieśli się za pomocą technologii VR do miejsca ukrywania się podczas wojny Anny Frank, poznając materiał źródłowy jakim był jej dziennik i prowadzone zapiski z okresu II wojny światowej oraz jej osobistych losów.

Kolejna aplikacja była żywą lekcją historii i wspomnieniem byłej więźniarki obozu Auschwitz-Birkenau Evy Mozes Kor.

Uczniowie poznali tragiczne losy głównych bohaterów lekcji, wypełniali karty pracy i w sposób atrakcyjny, nowoczesny zdobyli wiedzę z zakresu holokaustu. Jednocześnie lekcja dostarczyła uczniom pokładów empatii, zrozumienia z jakim piętnem żyli ludzie, którzy uczestniczyli w tych tragicznych wydarzeniach, czego doświadczyli i do jakich okropieństw może doprowadzić wojna.

Nigdy więcej wojny i prześladowań! Wniosek główny po odbytych zajęciach o którym pisali uczniowie w podsumowaniu.

Lekcję przygotował i poprowadził Damian Ściseł – Dyrektor Szkoły Mentis.

Podziękowania składamy uczniom klasy VIII, którzy z zaangażowaniem włączyli się w konfigurację urządzeń gogli Oculus Quest II.

To pierwsza, ale z pewnością nie ostatnia okazja do korzystania z nowoczesnej technologii w nauczaniu tradycyjnych przedmiotów szkolnych.

Aplikacje z których korzystali uczniowie były anglojęzyczne.

Na koniec lekcji uczniowie wypełniali ankietę podsumowującą zajęcia.

W zgodnej ocenie uczniów zajęcia były dla nich prowadzone w atrakcyjnej formie co przełożyło się na aktywny udział w zajęciach i lepsze zrozumienie trudnego zagadnienia.

Kolejne lekcje i projekty z użyciem VR są już na etapie planowania.

 

Pobierz bezpłatny ebook

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej infomacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalanie na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuję” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Close