Przekroczenie progu klasy III wiąże się z silnymi emocjami zarówno dzieci, jak i rodziców. Tylko nieliczne szkoły przygotowują uczniów i ich opiekunów na zmianę.
czytaj więcej
W okresie dorastania dochodzi do specyficznych zmian w formie kontaktów społecznych. Wciąż ogromną rolę odgrywa środowisko rodzinne, ale stopniowo coraz większego znaczenia nabierają interakcje z rówieśnikami. Następuje wzrost potrzeby budowania związków p
czytaj więcej
Powrót po wakacjach do szkoły to dla wielu uczniów trudny moment, będący źródłem niepokoju. Czy istnieją zatem metody ułatwiające dzieciom przystosowanie się do szkolnej codzienności po swobodzie czasu letniego?
czytaj więcej
Najogólniej inteligencję emocjonalną zdefiniować można jako zbiór zdolności lub cech, które umożliwiają uwzględnianie informacji emocjonalnych w procesie rozumowania i rozwiązywania problemów.
czytaj więcej
Jak dowodziłam w poprzednim artykule, sukces w szkole i w życiu dorosłym zależy w dużym stopniu od cech emocjonalnych ukształtowanych u dziecka. Co zatem konkretnie mogą zrobić rodzice i nauczyciele, by wspierać rozwój inteligencji emocjonalnej u dzieci?
czytaj więcej
Jak nauczyć dziecko wzbudzania pewności siebie rozumianej jako stan, czyli jak wykształcić w dziecku umiejętność wygenerowania pewności siebie w danym momencie?
czytaj więcej