logo szkoły Mentis

Blog Mentis

O roli rówieśników w określaniu tożsamości młodego człowieka

W okresie dorastania dochodzi do specyficznych zmian w formie kontaktów społecznych. Wciąż ogromną rolę odgrywa środowisko rodzinne, ale stopniowo coraz większego znaczenia nabierają interakcje z rówieśnikami. Następuje wzrost potrzeby budowania związków p

czytaj więcej

Jak wesprzeć dziecko w powrocie do szkoły po wakacjach?

Powrót po wakacjach do szkoły to dla wielu uczniów trudny moment, będący źródłem niepokoju. Czy istnieją zatem metody ułatwiające dzieciom przystosowanie się do szkolnej codzienności po swobodzie czasu letniego?

czytaj więcej

Po co nam inteligencja emocjonalna i czy warto ją rozwijać część 1

Najogólniej inteligencję emocjonalną zdefiniować można jako zbiór zdolności lub cech, które umożliwiają uwzględnianie informacji emocjonalnych w procesie rozumowania i rozwiązywania problemów.

czytaj więcej

Jak wspierać rozwój inteligencji emocjonalnej u dziecka? – część 2

Jak dowodziłam w poprzednim artykule, sukces w szkole i w życiu dorosłym zależy w dużym stopniu od cech emocjonalnych ukształtowanych u dziecka. Co zatem konkretnie mogą zrobić rodzice i nauczyciele, by wspierać rozwój inteligencji emocjonalnej u dzieci?

czytaj więcej

Jak budować w dziecku pewność siebie?

Jak nauczyć dziecko wzbudzania pewności siebie rozumianej jako stan, czyli jak wykształcić w dziecku umiejętność wygenerowania pewności siebie w danym momencie?

czytaj więcej

NIE w komunikacji z dzieckiem

„NIE” w komunikacji z dzieckiem. Czyli o tym jak przeformułować przekaz negatywny na pozytywny zachowując przy tym jego sens i co dzięki temu możemy zyskać.

czytaj więcej