logo szkoły Mentis

Blog Mentis

Kolejny etap edukacyjny – czy IV klasa bardzo różni się od III?

Przekroczenie progu klasy III wiąże się z silnymi emocjami zarówno dzieci, jak i rodziców. Tylko nieliczne szkoły przygotowują uczniów i ich opiekunów na zmianę.

czytaj więcej

O roli rówieśników w określaniu tożsamości młodego człowieka

W okresie dorastania dochodzi do specyficznych zmian w formie kontaktów społecznych. Wciąż ogromną rolę odgrywa środowisko rodzinne, ale stopniowo coraz większego znaczenia nabierają interakcje z rówieśnikami. Następuje wzrost potrzeby budowania związków p

czytaj więcej

Jak wesprzeć dziecko w powrocie do szkoły po wakacjach?

Powrót po wakacjach do szkoły to dla wielu uczniów trudny moment, będący źródłem niepokoju. Czy istnieją zatem metody ułatwiające dzieciom przystosowanie się do szkolnej codzienności po swobodzie czasu letniego?

czytaj więcej

Po co nam inteligencja emocjonalna i czy warto ją rozwijać część 1

Najogólniej inteligencję emocjonalną zdefiniować można jako zbiór zdolności lub cech, które umożliwiają uwzględnianie informacji emocjonalnych w procesie rozumowania i rozwiązywania problemów.

czytaj więcej

Jak wspierać rozwój inteligencji emocjonalnej u dziecka? – część 2

Jak dowodziłam w poprzednim artykule, sukces w szkole i w życiu dorosłym zależy w dużym stopniu od cech emocjonalnych ukształtowanych u dziecka. Co zatem konkretnie mogą zrobić rodzice i nauczyciele, by wspierać rozwój inteligencji emocjonalnej u dzieci?

czytaj więcej

Jak budować w dziecku pewność siebie?

Jak nauczyć dziecko wzbudzania pewności siebie rozumianej jako stan, czyli jak wykształcić w dziecku umiejętność wygenerowania pewności siebie w danym momencie?

czytaj więcej